Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Přirozený výklad komplexních čísel
Thesis title in Czech: Přirozený výklad komplexních čísel
Thesis title in English: A natural explanation of complex numbers
Key words: Komplexní čísla|exponenciální funkce|komplexní sdružení|kvadratická rovnice|binomická rovnice|základní věta algebry|Eulerův vzorec
English key words: Complex numbers|exponential function|complex conjugate|quadratic equation|binomial equation|fundamental theorem of algebra|Euler's identity
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Mathematical Institute of Charles University (32-MUUK)
Supervisor: Mgr. Lukáš Krump, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 25.05.2020
Date of assignment: 25.05.2020
Confirmed by Study dept. on: 01.06.2020
Date and time of defence: 28.06.2021 08:30
Date of electronic submission:20.05.2021
Date of submission of printed version:20.05.2021
Date of proceeded defence: 28.06.2021
Opponents: doc. RNDr. Antonín Slavík, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Student vytvoří učební text na téma komplexních čísel, určený čtenářům ve vyšších ročnících gymnázií, resp. v prvních ročnících VŠ. Text usnadní pochopení látky VŠ studia, která předpokládá "středoškolské" znalosti komplexních čísel, která se však v současnosti na středních školách téměř nevyučují. Ve výkladu bude kladen důraz na přirozené, geometrické zavedení oboru komplexních čísel, stejně jako některé souvislosti v algebře a analýze. Součástí textu budou i řešené příklady, aby vznikl ucelený text, užitečný k výuce i k samostudiu.
References
Calda, E.: Matematika pro gymnázia. Komplexní čísla. Prometheus, Praha 1999
Polák, J.: Přehled středoškolské matematiky. Prometheus, Praha 1997
Riečan, B.: Matematika pro IV. ročník gymnázií. SPN, Praha 1987
Sýkora, V., Odvárko, O., Smida J.: Matematika pro gymnázia. SPN, Praha 1980
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html