Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Výsledky fyzikálního vzdělávání na konci středoškolského studia
Thesis title in Czech: Výsledky fyzikálního vzdělávání na konci středoškolského studia
Thesis title in English: Results of physics education at the end of upper secondary school
Key words: fyzikální vzdělávání, výsledky, střední škola
English key words: physics education, results, upper secondary school
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: dissertation
Thesis language: čeština
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: RNDr. Dana Mandíková, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 23.09.2020
Date of assignment: 23.09.2020
Confirmed by Study dept. on: 29.09.2020
Advisors: PhDr. Martin Chvál, Ph.D.
Guidelines
1. Zmapovat, jak se v České republice a v dalších vybraných zemích zjišťují výsledky fyzikálního vzdělávání na konci středoškolského studia.
2. Seznámit se s mezinárodním šetřením TIMSS advanced, používanými nástroji a výsledky.
3. Využít test z fyziky pro středoškoláky použitý v šetření TIMSS 1995, kterého se účastnila ČR, zopakovat šetření na reprezentativním shodně konstruovaném vzorku žáků a porovnat výsledky.
4. Sestavit soubor úloh vhodných pro zjišťování vědomostí a dovedností žáků v oblasti fyziky na konci středoškolského studia a ověřit je (inspirovat se lze např. u zkušených učitelů fyziky, v české a zahraniční literatuře, úlohami uvolněnými z mezinárodních výzkumů TIMSS a PISA).
5. Výsledky práce průběžně prezentovat na tuzemských i zahraničních konferencích či formou článků.
References
[1] Straková, J., Tomášek, V., Palečková, J. (1988). Třetí mezinárodní výzkum matematického a přírodovědného vzdělávání. Výsledky žáků posledních ročníků středních škol. Praha: VÚP.
[2] Palečková, J., Tomášek, V., Straková, J. (1999). Třetí mezinárodní výzkum matematického a přírodovědného vzdělávání. Test z matematiky a fyziky pro středoškoláky. Praha: ÚIV.
[3] Chvál, M., Straková, J., & Procházková, I. (2015). Hodnocení výsledků vzdělávání didaktickými testy. Praha: Česká školní inspekce.
[4] Straková, J. (2015). Mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání. Metodologie, přínosy, rizika a příležitosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.
[5] Mezinárodní stránky projektu TIMSS: http://timssandpirls.bc.edu/
[6] Mezinárodní stránky projektu PISA: http://www.oecd.org/pisa/
[7] Národní stránky projektu TIMSS: http://www.csicr.cz/Prave-menu/Mezinarodni-setreni/TIMSS
[8] Národní stránky projektu PISA: http://www.csicr.cz/Prave-menu/Mezinarodni-setreni/PISA
[9] Hendl, J. (2004, 2009, 2012). Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
[10] Zvára, K, Štěpán, J. (2002). Pravděpodobnost a matematická statistika. Praha: Matfyzpress.
[11] Halpern, A. (1988). 3 000 solved problems in physics, Mc. Graw Hill Companies.
[12] Mandíková, D., Trna, J. (2011). Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky. Brno: Paido.
[13] Učebnice fyziky pro střední školy a metodické příručky.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html