Cesty středoškolských žáků ke studiu fyziky na vysoké škole – pohled jejich učitelů fyziky
Thesis title in Czech: | Cesty středoškolských žáků ke studiu fyziky na vysoké škole – pohled jejich učitelů fyziky |
---|---|
Thesis title in English: | Ways of upper secondary school students to study physics at university – view of their physics teachers |
Key words: | didaktika fyziky|středoškolský student|studium fyziky na vysoké škole|učitel fyziky|dotazník |
English key words: | physics education research|upper secondary school student|studying physics at university|physics teacher|questionnaire |
Academic year of topic announcement: | 2019/2020 |
Type of assignment: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Physics Education (32-KDF) |
Supervisor: | doc. RNDr. Mgr. Vojtěch Žák, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 21.04.2020 |
Date of assignment: | 21.04.2020 |
Confirmed by Study dept. on: | 05.05.2020 |
Date and time of defence: | 10.09.2021 08:30 |
Date of electronic submission: | 21.07.2021 |
Date of submission of printed version: | 21.07.2021 |
Date of proceeded defence: | 10.09.2021 |
Reviewers: | RNDr. Dana Mandíková, CSc. |
Guidelines |
1. Shromáždit data z dotazníků administrovaných studentům při vstupu na MFF UK v posledních letech.
2. Převést data z dotazníků, která se týkají studentů fyziky a jejich středoškolských učitelů fyziky, do vhodné elektronické podoby. 3. Identifikovat na základě analýzy dat z dotazníků ty učitele fyziky, jejichž studenti odešli studovat fyziku na MFF UK. 4. Připravit výzkum, z něhož vzejdou data, která bude možné využít k podpoře středoškolských studentů vedoucí k budoucímu studiu fyziky na MFF UK a také k podpoře jejich učitelů v tomto směru. 5. Provést výzkum, v němž bude jako metoda sběru dat použit zejména dotazník. 6. Vyhodnotit výzkum a podle možností propojit zjištěná data s výsledky diplomové práce "Výuka středoškolských učitelů fyziky, jejichž žáci pokračují ve studiu fyziky na vysoké škole". 7. Formulovat doporučení k podpoře studentů vedoucí k budoucímu studiu fyziky na MFF UK. |
References |
Fischer, H. E., Labudde, P., Neumann, K., & Viiri, J. (Eds.). (2014). Quality of Instruction in Physics. Comparing Finland, Germany and Switzerland. Münster, New York: Waxmann.
Kolář, K. (2017). Fyzikální korespondenční seminář na MFF UK – reflexe a rozvoj (Rigorózní práce). Praha: Matematicko-fyzikální fakulta Univerzity Karlovy. Kolář, K. (2019). Research on effectivity of outreach in physics. (Doctoral thesis.) Praha: Matematicko-fyzikální fakulta Univerzity Karlovy. Žák, V. (2009). Důvody, proč se čeští žáci učí fyziku. Pedagogika, 59(3), 269-282. Žák, V. (2014). The quality of physics teaching – cases of teaching over time and in space by three teachers. Orbis scholae, 8(2), 61–82. Žák, V. (2018). Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele. Praha: Karolinum. |