Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 385)
Thesis details
   Login via CAS
Třídní schůzka na prvním stupni základní školy.
Thesis title in Czech: Třídní schůzka na prvním stupni základní školy.
Thesis title in English: Class meeting at the primary school
Key words: rodina, škola, učitel 1.stupně základní školy, spolupráce rodiny a školy, třídní schůzka, elektronická třídní schůzka
English key words: family, school, teacher of first level of primary school, family and school cooperation, class meeting, electronic class meeting
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Supervisor: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 04.04.2020
Date of assignment: 04.04.2020
Date and time of defence: 03.06.2020 00:00
Date of electronic submission:04.05.2020
Date of proceeded defence: 03.06.2020
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: PhDr. Petra Vallin, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce je zaměřená na třídní schůzky na prvním stupni základní
školy. Pojednává o tom, jak na tyto schůzky nazírají rodiče, jak je vnímají učitelé, na co je třeba se při jejich organizaci připravit.

Teoretická část se opírá o literaturu a zdroje, které byly k třídním
schůzkám napsány, jejím cílem bylo zmapovat současné trendy v organizování
třídních schůzek vzhledem k efektivní spolupráci mezi školou a rodinou.

Empirická část prezentuje výsledky dotazníkového šetření mezi učiteli, má
za cíl uvést inspiraci a příklady dobré praxe, povzbudit zvláště začínající
pedagogy v organizování třídních schůzek, nabídnout zkušenosti s touto
formou komunikace mezi školou a rodinou, dále pakz shromáždit náměty, jak třídní
schůzky zvládnout.

V závěru aktuálně přináší a reflektuje novou zkušenost s třídní schůzkou
vedenou v elektronické podobě.
References
KREISLOVÁ, Z. (2008): Krok za krokem první třídou. Praha: Grada.
KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. (2003): Vzdělávací program Začít spolu : metodický
průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha : Portál.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MREŠ, J. (2009): Pedagogický slovník. Praha: Portál.
RABUŠICOVÁ, M., ŠEĎOVÁ, K., TRNKOVÁ, K., ČIHÁČEK, V. (2004): Škola a/versus
rodina. Brno: MU.
SPILKOVÁ, V. a KOL. (2005): Proměny primárního vzdělávání. Praha: Portál.
ŠKVARKOVÁ, Z. (2010): Rodina a škola vo vzájomnej spolupráci. Banská Bystrica:
Univerzita Mateja Bela – Pedagogická fakulta.
TOMKOVÁ, A. (2007) Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole.
Preliminary scope of work
Diplomová práce je zaměřená na třídní schůzky na prvním stupni základní školy. Pojednává o tom, jak na tyto schůzky nazírají rodiče, jak je vnímají učitelé, na co je třeba se při jejich organizaci připravit.
Teoretická část se opírá o literaturu a zdroje, které byly k třídním schůzkám napsány. Jejím cílem bylo zmapovat současné trendy v organizování třídních schůzek vzhledem k efektivní spolupráci mezi školou a rodinou.
Empirická část prezentuje výsledky dotazníkového šetření mezi učiteli 1. stupně základní školy. Má za cíl uvést inspiraci a příklady dobré praxe, povzbudit zvláště začínající pedagogy v organizování třídních schůzek, nabídnout zkušenosti s touto formou komunikace mezi školou a rodinou, shromáždit náměty, jak třídní schůzky zvládnout.
V závěru tato diplomová práce aktuálně přináší a reflektuje novou zkušenost s třídní schůzkou vedenou v elektronické podobě.
Preliminary scope of work in English
The diploma thesis is focused on class meetings at the first level of primary school. It discusses how parents and teachers perceive these meetings, and what is needed to be prepared to organize the meeting.
The theoretical part is based on literature and resources written about class meetings. Its aim was to map the current trends in the organization of class meetings with regard to effective cooperation between school and family.
The empirical part presents the results of the questionnaire survey among teachers. Its aims to give inspiration and examples of good practice, to encourage particularly beginning teachers in organizing class meetings, to offer experience with this form of communication between school and family, and to gather ideas on how to manage class meetings.
In the end, this diploma thesis brings and reflects a new experience with the class meeting held in electronic form.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html