Využití zážitkové pedagogiky ve výuce fyziky
Thesis title in Czech: | Využití zážitkové pedagogiky ve výuce fyziky |
---|---|
Thesis title in English: | Application of Experiential Learning in Teaching Physics |
Key words: | zážitková pedagogika, výuka fyziky, aktivity pro výuku, učení mimo školu |
English key words: | experiential learning, teaching physics, outsideclassroom activities |
Academic year of topic announcement: | 2019/2020 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Physics Education (32-KDF) |
Supervisor: | RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 27.01.2020 |
Date of assignment: | 27.01.2020 |
Confirmed by Study dept. on: | 30.01.2020 |
Date and time of defence: | 07.07.2020 08:00 |
Date of electronic submission: | 01.06.2020 |
Date of submission of printed version: | 12.06.2020 |
Date of proceeded defence: | 07.07.2020 |
Opponents: | RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. |
Guidelines |
1. Seznámit se s principy zážitkové pedagogiky
2. Vytipovat, které principy zážitkové pedagogiky by bylo možné použít ve výuce fyziky 3. Navrhnout vhodné aktivity, které by se daly využít pro výuku fyziky zejména při méně formálních příležitostech (např. školní výlet) a ve kterých se uplatňují principy zážitkové pedagogiky 4. Navržené aktivity detailně rozpracovat nejenom z pohledu metodiky provedení, ale i z hlediska cílů, které je možné uvedením aktivity naplnit 5. Dle možností vybrané aktivity otestovat přímo se žáky z věkové skupiny, pro kterou jsou určeny, zkušenosti zapracovat do popisu aktivity 6. Veškeré výsledky přehledně sepsat do textu práce. |
References |
Broklová Z. Netradiční metody a formy fyzikálního vzdělávání. Dizertační práce, vedoucí práce L. Dvořák. MFF UK, Praha, 2008
Kirchner J. Psychologie prožitku a dobrodružství, Computer Press, Brno 2009 Hanuš M., Hanuš R. a kol. Instruktorský slabikář, Grada, Praha 2016 Hanuš R., Chytilová L. Zážitkově pedagogické učení, Grada, Praha, Luckner, John L. Processing the experience: strategies to enhance and generalize learning, Dubuque: Kendall/Hunt, 1997 a další materiály dle pokynů vedoucí práce |