Zavádění formativního hodnocení v primární škole
Thesis title in Czech: | Zavádění formativního hodnocení v primární škole |
---|---|
Thesis title in English: | Embedding formative assesment in elementary school |
Key words: | formativní hodnocení, primární škola, proces zavádění, začínající učitel, akční výzkum |
English key words: | formative assesment, evaluation, primary school, embedding, action research |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Supervisor: | PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 18.09.2019 |
Date of assignment: | 18.09.2019 |
Date and time of defence: | 20.05.2021 09:00 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Date of electronic submission: | 12.04.2021 |
Date of proceeded defence: | 20.05.2021 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | PhDr. Helena Hejlová, Ph.D. |
Guidelines |
1. rešerše literatury
2. Projekt výzkumu 3. konzultace struktury teoretické části 4. konzultace k jedné z kapitol teoretické části 5. konzultace k fázi sběru dat 6. konzultace k fázi analýzy a interpretace dat 7. Konzultace před finalizací textu |
References |
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
JUKLOVÁ, Kateřina. Začínající učitel z pohledu profesního vývoje. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013. Recenzované monografie. ISBN 978-80-7435-266-9. KOŠŤÁLOVÁ, Hana, Šárka MIKOVÁ a Jiřina STANG. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Vydání 2. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0220-2. KOLÁŘ, Zdeněk a Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků: formy hodnocení, učitel a žák, hodnocení kompetencí žáků, sebehodnocení, praktické ukázky. 2., doplněné vydání. Praha: Grada, 2009. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2834-6. STARÝ, Karel a Veronika LAUFKOVÁ. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6. ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vydání druhé. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6. WILIAM, Dylan a Siobhán LEAHY. Zavádění formativního hodnocení: praktické techniky pro základní a střední školy. Druhé revidované vydání. [Praha]: ve spolupráci s nakladatelstvím Martina Romana a projektem Čtení pomáhá vydala EDUkační LABoratoř, [2016]. ISBN 978-80-906082-7-6. |
Preliminary scope of work |
V teoretické části bude charakterizováno formativní hodnocení, shrnuty na základě odborné literatury poznatky o jeho zavádění zejména s přihlédnutím ke specifickým charakteristikám žáka 1.stupně a charakterizován začínající učitel.
V praktické části bude prezentován akční učitelský výzkum učitele v prvním roce praxe ve 4.ročníku. Analyzovány budou procesy a výsledky zavádění prvků formativního hodnocení v běžné i distanční výuce. |