Self-efficacy studentů závěrečného ročníku programu Tělesná výchova a sport na UK FTVS ve vztahu k výuce zdravotní tělesné výchovy
Thesis title in Czech: | Self-efficacy studentů závěrečného ročníku programu Tělesná výchova a sport na UK FTVS ve vztahu k výuce zdravotní tělesné výchovy |
---|---|
Thesis title in English: | Self-efficacy of the final year students of the Physical Education and Sports program at Charles University at the Faculty of Physical Education and sport towards the teaching of health physical education |
Key words: | sebeúčinnost, zdraví, integrace, reliabilita, uvolňování z TV, zdravotní oslabení |
English key words: | self-confidence, health, integration, reliability, release from physical education, health impairment, legislative framework of school education systems |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství (51-500300) |
Supervisor: | PhDr. Jitka Vařeková, Ph.D., MBA |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 16.09.2019 |
Date of assignment: | 16.09.2019 |
Date and time of defence: | 26.01.2021 09:30 |
Venue of defence: | FTVS UK, José Martího 269/31, Praha 6, U2, H3 -122, učebna |
Date of electronic submission: | 09.12.2020 |
Date of submission of printed version: | 10.12.2020 |
Date of proceeded defence: | 26.01.2021 |
Opponents: | Mgr. Markéta Křivánková |
Advisors: | Mgr. Pavel Krejčík |
Guidelines |
Cíl práce:
Cílem práce bylo zkoumání sebedůvěry a kompetence studentů závěrečných ročníků navazujícího magisterského studia oborů Tělesná výchova a sport na UK FTVS k výuce zdravotní tělesné výchovy. Metodika: V rámci smíšeného empirického výzkumu byl využit dotazník vlastní konstrukce. Ten byl nejprve pilotně testován u relevantní skupiny 10 studentů. Výzkum proběhl v únoru 2020 a zúčastnilo se ho 48 studentů závěrečného ročníku programu Tělesná výchova a sport prezenčního studia. Respondenti byli v zastoupení 21 žen a 27 mužů ve věkovém rozpětí od 23 do 26 let. Výsledky: Plnou sebedůvěru ve své kompetence vyučovat samostatně ZTV má 35 % (17) studentů. 52 % studentů by k takovému úkonu potřebovalo dopomoc další osoby či by zvládli být naopak pomocníkem při výuce. 13 % studentů si ovšem nevěří ani s pomocí dalšího pedagoga. Studenti APTV OSP mají vyšší self-efficacy k výuce než studenti ostatních oborů a současně se v problematice více orientují. |