Umění na Žižkově: analýza marketingové komunikace vybraných žižkovských galerií
Thesis title in Czech: | Umění na Žižkově: analýza marketingové komunikace vybraných žižkovských galerií |
---|---|
Thesis title in English: | Art in Žižkov: analysis of marketing communication of selected Žižkov galleries |
Key words: | art marketing, galerie 35m2, hunt kastner, Lucie Drdova Gallery, marketing galerií, marketing, privátní galerie |
English key words: | art marketing, gallery 35m2, hunt kastner, Lucie Drdova Gallery, gallery marketing, marketing, private galleries |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR) |
Supervisor: | Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 16.07.2019 |
Date of assignment: | 16.07.2019 |
Date and time of defence: | 24.06.2020 00:00 |
Venue of defence: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Date of electronic submission: | 20.05.2020 |
Date of proceeded defence: | 24.06.2020 |
Opponents: | Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D. |
URKUND check: |
References |
AKROUSH, Mamoun N. The 7Ps Classification of the Services Marketing Mix Revisited: An Empirical Assessment of their Generalisability, Applicability and Effect on Performance – Evidence from Jordan's Services Organisations, 2011.
BAUMGARTNER, Jim. Nonmarketing Professionals Need More Than 4Ps, Marketing News. 22. července 1991. CONVERSE, Paul D. The Development of the Science of Marketing—An Exploratory Survey. Journal of Marketing, vol. 10, no. 1, červenec 1945. DUSILOVÁ, Zuzana. Marketing umění a komunikace Galerie hlavního města Prahy. Praha, 2019. 82 s. Bakalářská práce (Bc). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra marketingové komunikace a PR. Vedoucí diplomové práce Mgr. Tereza Ježková, PhD. DVOŘÁKOVÁ, Valérie, Ján GAJDUŠEK a Štěpánka VESELSKÁ. Kurátor: průvodce uměním v Praze. Praha: Knižní klub, 2018. Universum (Knižní klub). ISBN 9788024262475. FRENCH, Ylva a Sue RUNYARD. Marketing and public relations for museums, galleries, cultural and heritage attractions. New York: Routledge, 2011. ISBN 9780203813751. GOI, Chai Lee. A review of Marketing Mix: 4Ps or More? International Journal of Marketing Studies, 2009.1 (1): 2-14. HALADA, Jan, ed. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3075-5. HENDL, Jan. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-246-0030-7. HILL, Elizabeth, Terry, O'SULLIVAN, Catherine O'SULLIVAN, a Brian WHITEHEAD. Creative arts marketing. 3rd edition. New York: Routledge, 2017. ISBN 9781138213777. JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Praha: Grada, 2008. Manažer. ISBN 978-80-247-2724-0. JOHNOVÁ, Radka. Marketing umění a kulturního dědictví. Pro magisterské navazující studium oboru Arts Management. CD a brožura. Praha: Oeconomica, 2007, ISBN 978-80-245-1291-4. JUDD, Vaughan C. Differentiate With the 5th P: People. Industrial Marketing Management, 1987. 16(4), 241-247. KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5. KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005. Expert (Grada). ISBN 8024711044. KESNER, Ladislav. Muzeum umění v digitální době: vnimání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha: Národní galerie v Praze, 2000. ISBN 80-7203-252-6. KOTLER, Neil G., Philip KOTLER, Wendy I. KOTLER a Neil G. KOTLER. Museum marketing and strategy: designing missions, building audiences, generating revenue and resources. 2nd ed. San Francisco: Jossey-Bass, c2008. ISBN 978-0-7879-9691-8. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14th [ed.]. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, c2012. ISBN 978-0-13-210292-6. KOTLER, Philip et al. Marketing management. New York: Pearson/Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-273-71856-7. LEE, Hye-Kyung. When Arts Met Marketing: Arts Marketing Theory Embedded in Romanticism. International Journal of Cultural Policy, vol. 11, no. 3, 2005. MCLEAN, Fiona. Marketing the museum. New York: Routledge, 1997. ISBN 0-415-10392-4. PETRUSEK, Miloslav, Hana MAŘÍKOVÁ a Alena VODÁKOVÁ. Velký sociologický slovník. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-311-3. SHARP, Byron. How brands grow: what marketers don't know. New York: Oxford University Press, 2010. ISBN 9780195573565. |
Preliminary scope of work |
Bakalářská práce Umění na Žižkově: analýza marketingové komunikace vybraných žižkovských galerií se věnuje popisu a zhodnocení marketingových aktivit v galerijním prostředí. Teoretická část obsahuje ucelenou deskripci art marketingu s důrazem na marketing galerií a výtvarného umění, včetně historie tohoto oboru, kontextu marketingu umění v komerční sféře a představení jednotlivých nástrojů a technik používaných k dosažení stanovených cílů. Praktická část je zaměřena na popis historie a současného fungování zvolených žižkovských galerií. Dále obsahuje rozbor konkrétních marketingových nástrojů a procesů, díky nimž se tyto galerie staly v kontextu českého prostředí úspěšnými. Závěr nabízí návrhy na možné zlepšení slabých aspektů marketingu těchto institucí a představuje aktuální trendy vhodné k implementaci do popisovaného prostředí. |
Preliminary scope of work in English |
The bachelor thesis Art in Žižkov: analysis of marketing communication of selected Žižkov galleries focuses on description and evaluation of marketing activities in the art field. The theoretical part consists of a comprehensive description of art marketing with its use in the market of fine arts, including the history of this subject, the context of art in the commercial sphere and the introduction of art marketing tools and techniques used for achieving business goals. The practical part focuses on the description of the history and current functioning of selected Žižkov galleries. This part includes an analysis of specific marketing tools and processes that have made these galleries successful in the context of the Czech environment. The conclusion includes suggestions for possible improvement of marketing of these institutions and presents latest trends in art galleries market. |