Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 384)
Thesis details
   Login via CAS
Mistrovství světa ve florbale 2018 a jeho vliv na popularitu florbalu v České republice
Thesis title in Czech: Mistrovství světa ve florbale 2018 a jeho vliv na popularitu florbalu v České republice
Thesis title in English: 2018 Men´s World Floorball Championships and its influence on popularity of Floorball in the Czech Republic
Key words: Event marketing, Florbal, Mistrovství světa ve florbale, Popularita sportu
English key words: Event marketing, Floorball, World Floorball Championship, Popularity of sport
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Supervisor: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 16.07.2019
Date of assignment: 16.07.2019
Date and time of defence: 23.09.2020 08:00
Venue of defence: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Date of electronic submission:29.07.2020
Date of proceeded defence: 23.09.2020
Opponents: doc. PhDr. Jan Halada, CSc.
 
 
 
URKUND check:
References
Swedish Floorball Federation (SFF). AHRNE, Göran a Nils BRUNSSON. Meta-organizations. Cheltenham: Edward Elgar Publishing, 2008, s. 28-30. ISBN 978 1 84720 950 4.
GUT, Karel a Václav PACINA. Malá encyklopedie ledního hokeje. Praha: Olympia, 1986. ISBN 27- 010-86.
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2015. Expert (Grada). ISBN 978-8- -247-5022-4.
HOYLE, Leonard H. Introduction to Event Marketing. Event Marketing: How to Successfully Promote Events, Festivals, Conventions, and Expositions. New York: JOHN WILEY & SONS, 2002, s. 1-4. ISBN 978-0471401791.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011, s. 137-138. ISBN 978-80-247-3541-2.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 11th ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall, 2005, s. 651. ISBN 0131469185.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-802-4741-505.
LATTENBERG, Vivien. Event, aneb, Úspěšná akce krok za krokem: příručka pro organizátory. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-802-5123-973.
NAVRÁTILOVÁ, Markéta, Vilém SVOBODA a Michal SVOBODA. Mistrovství světa ve florbale Praha 2018. Praha: Mladá fronta, 2018. ISBN 978-80-204-5245-0.
OLECKÁ, Ivana a Kateřina IVANOVÁ. Metodologie vědecko-výzkumné činnosti. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2010. ISBN 978-80-87240-33-5.
SKRUŽNÝ, Zdeněk. Florbalová výstroj a výzbroj. Florbal: technika, trénink, pravidla hry. Praha: Grada, 2005, s. 15-19. Sport (Grada). ISBN 80-247-0383-1.
SMILANSKY, Shaz. Experiential Marketing: A Practical Guide to Interactive Brand Experiences. London and Philadelphia: Kogan Page, 2009. ISBN 978-0-7494-5275-9.
SMITH, Paul. Moderní marketing. Praha: Computer Press, 2000. Business books (Computer Press). ISBN 80-722-6252-1.
ŠESTÁK, P. Event Marketing. HORŇÁK, P. (ed) a kol. Marketingová komunikácia. Bratislava: Book&Book, 2007, s. 247. ISBN 978-80-969099-5-7.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0646-6.
Proces plánování a tvorba event marketingové strategie. ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové́ komunikaci. Praha: Grada, 2003, s. 43. Manažer. ISBN 80-247-0646-6.
Preliminary scope of work
Cílem této práce je popsat event marketing jako jednu z částí komunikačního mixu, ukázat jeho potenciál a provést výzkum, který pomůže zjistit, zda event Mistrovství světa ve florbale 2018 zvýšil popularitu florbalu v České republice a zda se v důsledku pořádání této akce zvýšila sledovanost mužské nejvyšší domácí florbalové soutěže. Práce představí podstatu event marketingu, florbal a jeho historii a data z pořádání Mistrovství světa ve florbale 2018.
Preliminary scope of work in English
The purpose of this work is to describe event marketing as a part of the communication mix, to demonstrate its potential and conduct a research to find out if the event 2018 Men’s World Floorball Championship helped to boost popularity of floorball in the Czech Republic. Secondary research will answer the question whether hosting the 2018 Men’s World Floorball Championship increased the viewership of Czech Tipsport Superleague. The work will present the essence of event marketing, floorball and its history and data from the organization of the 2018 Men’s World Floorball Championship.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html