Sebepoškozování u dětí staršího školního věku v kontextu rodinných a sociálních vztahů
Thesis title in Czech: | Sebepoškozování u dětí staršího školního věku v kontextu rodinných a sociálních vztahů |
---|---|
Thesis title in English: | Self-harm in older school age children in the context of family and social relationships |
Key words: | sebepoškozování u dětí|dospívání|rodina|sociální vztahy |
English key words: | self-harm in children|adolescence|family|social relationships |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 18.06.2019 |
Date of assignment: | 18.06.2019 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 27.06.2019 |
Date and time of defence: | 19.06.2020 00:00 |
Date of electronic submission: | 05.05.2020 |
Date of proceeded defence: | 19.06.2020 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Jakub Jelínek, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem této bakalářské práce je zmapovat stávající výskyt jevu sebepoškozování u dětí staršího školního věku. Dále si práce klade za cíl popsat charakteristické znaky sebepoškozování u dětí s důrazem na sociální a rodinné faktory jako možné prediktory vzniku sebepoškozování. Obsahem literárně přehledové části bude výčet nejnovějších studií na téma sebepoškozování u dětí, jejich srovnání a kritické zhodnocení. Dále budou uvedeny nejčastější formy sebepoškozování a jejich specifika u dětí. Příčiny vzniku sebepoškozování budou popsány v kontextu sociálních vztahů a rodinného zázemí dítěte. Na sebepoškozování bude nahlíženo především jako na následek vnější události, nikoliv duševní poruchy. Zmíněny budou diagnostické postupy a možnosti léčby a terapie. Návrh výzkumu předkládá kvantitativní měření dotazníkovou metodou. Dotazník si klade za cíl popsat výskyt sebepoškozování u žáků šestých a sedmých tříd základních škol a zjistit případný rozdíl mezi výchovnými styly rodičů žáků kteří se sebepoškozují a mezi těmi, kteří zkušenost se sebepoškozováním nemají. |
References |
Platznerová, A. (2009). Sebepoškozování: aktuální přehled diagnostiky, prevence a léčby. Praha: Galén. Koutek, J. & Kocourková, A. (2002). Sebevražedené chování. Praha: Portál. Kriegelová, M. (2008). Záměrné sebepoškozování v dětství a adolescenci. Praha: Grada. Vodáčková, D. (2012). Krizová intervence. Praha: Portál. |