Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Nástroje pro tvorbu obsahu 3D závodních her
Thesis title in Czech: Nástroje pro tvorbu obsahu 3D závodních her
Thesis title in English: Content Creation Tools for 3D Racing Games
Key words: softwarové nástroje, tvorba obsahu, 3D, počítačové hry, závodní hry
English key words: software tools, content creation, 3D, video games, racing games
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: angličtina
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D.
Author: Mgr. Petr Šimůnek - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 24.04.2019
Date of assignment: 24.04.2019
Confirmed by Study dept. on: 05.06.2020
Date and time of defence: 07.07.2020 09:00
Date of electronic submission:04.06.2020
Date of submission of printed version:04.06.2020
Date of proceeded defence: 07.07.2020
Opponents: Mgr. Martin Pilát, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce má za cíl vytvořit uživatelské nástroje pro vytváření obsahu pro závodní 3D hry, které budou usnadňovat tvorbu prostředí pro jednotlivé závody. V ideálním případě by mělo být možné dané nástroje používat pouze se základními znalostmi programování a počítačové grafiky. Nástroje budou implementovány v kontextu zvoleného herního engine, v rámci kterého nabídnou také integraci s relevantními nástroji třetích stran. V rámci práce se předpokládá usnadnění tvorby tratí včetně jeho okolí, budov, přírody a dalších dekorací. Implementace konkrétních nástrojů stejně jako jejich integrace s nástroji třetích stran bude předmětem úvodní analýzy v textu práce.
References
Lengyel, E. (2012). Mathematics for 3D game programming and computer graphics. Cengage learning.
Akenine-Moller, T., Haines, E., & Hoffman, N. (2018). Real-time rendering. AK Peters/CRC Press.
Shaker, N., Togelius, J., & Nelson, M. J. (2016). Procedural content generation in games. Switzerland: Springer International Publishing.
Preliminary scope of work
Cílem této práce je vytvořit systém pro herní engine Unity pro vytváření silnic a dalších postranních objektů kolem skutečných silnic. Důraz je kladen na optimalizaci finální geometrie, uživatelskou přívětivost a flexibilitu. Systém se snaží řešit mnoho složitých silničních případů, které zatím nikdy nebyly vyřešeny v mainstream Unity assetech pro tvorbu silnic. Práce zohledňuje také problém repetice textury silnice. Systém byl ověřen vytvořením skutečného okruhu a několika imaginárních okruhů. Výsledkem práce je plugin, který mohou vývojáři her využít k urychlení vývoje závodních her.
Preliminary scope of work in English
The goal of this thesis is to create a system for game engine Unity for creating roads and other side objects around real roads. Emphasis is placed on optimizing the final product, user-friendliness, and flexibility. The system tries to solve many complex road cases never solved in mainstream Unity road assets. It also takes into account the problem of tiling the texture of a road. The system was validated by recreating real track and several imaginary tracks. The result of the work is a plugin, which can be used by game developers to speed up the development of racing games.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html