Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Pozice asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání
Thesis title in Czech: Pozice asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání
Thesis title in English: Posittion assistant of teacher in inclusive education
Key words: asistent pedagoga, inkluze, základní vzdělávání, podpůrná opatření, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, specifické poruchy učení, syndrom ADHD/ADD
English key words: Assistant of Teacher, Inclusive, Basic Education, Support Measures, Pupils with Special Education Needs, Specific Learning Disabilities, Attention Deficit Hyperactivity Disorder, Attention Deficit Disorder
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Supervisor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 18.03.2019
Date of assignment: 18.03.2019
Date and time of defence: 23.05.2019 08:30
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Date of electronic submission:06.04.2019
Date of proceeded defence: 23.05.2019
Course: Diploma Thesis (OSZD004)
Opponents: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
 
 
 
Preliminary scope of work
Bakalářská práce se zaměřuje na popis a vymezení pozice asistenta pedagoga v inkluzivním prostředí základní školy. Cílem práce je specifikovat pozici asistenta pedagoga v edukačním procesu, zaměřit se na uchopení této profese samotnými asistenty a nastínit obraz jejich náplně práce. V rámci teoretických východisek se zaměříme na specifikaci legislativního uchopení a praktická část bakalářské práce bude zpracována pomocí kvalitativního výzkumného šetření, jehož základní technikou je semistrukturovaný rozhovor s asistenty pedagoga, pozorování a analýza prostudované literatury. Na základě kódování se zaměříme na oblasti spolupráce a metodického vedení, práce s žákem se speciálními vzdělávacími potřebami a vlastního sebehodnocení práce asistenta pedagoga.
Preliminary scope of work in English
This Bachelor thesis deals with a description and definition of a teaching assistant in the inclusive environment of elementary school. The basic goal is to specify the position of teaching assistant in the education process, focus on this profession from their perspective and overall better understand their job description. In the scope of the theoretical outcome, we focus on the specification of legislative and in the practical part of the bachelor thesis we process qualitative research whose fundamental technique is the semistructured interview with the teaching assistant, observation and analysis of studied literature. Based on the coding we focus on the area of cooperation and methodological guidance, work with a student with special educational needs and self-evaluation of work of teaching assistant.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html