Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Point cloud video na HoloLens
Thesis title in thesis language (Slovak): Point cloud video na HoloLens
Thesis title in Czech: Point cloud video na HoloLens
Thesis title in English: Point cloud video for HoloLens
Key words: Point cloud, video, rozšířená realita, HoloLens, Kinect, TCP/IP, ZeroMQ
English key words: Point cloud, video, augmented reality, HoloLens, Kinect, TCP/IP, ZeroMQ
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: slovenština
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: RNDr. Josef Pelikán
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 05.03.2019
Date of assignment: 11.04.2019
Confirmed by Study dept. on: 16.05.2019
Date and time of defence: 27.06.2019 09:30
Date of electronic submission:16.05.2019
Date of submission of printed version:16.05.2019
Date of proceeded defence: 27.06.2019
Opponents: Mgr. Ján Dupej, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je navrhnout a implementovat algoritmy pro pořizování a přehrávání point-cloud animací (point-cloud videa) v rostředí rozšířené reality s brýlemi HoloLens.
Řešitel se seznámí se systémem Microsoft Mixed Reality, s programováním pro HoloLens (Universal Windows Platform, UWP) a síťových vrstev (Stream Sockets TCP, ZeroMQ knihovna).

Bude potřeba prozkoumat efektivitu realtime síťových přenosů na platformě Windows 10 UWP (HoloLens, desktop), nejlépe vytvořením jednoduché testovací aplikace, která by měřila propustnost sítě za různých proměnlivých podmínek.
Dále bude potřeba navrhnout jednoduchý systém pořizující point-cloud video data za pomoci zařízení Microsoft Kinect. Konečným cílem je navržení a implementace klient-server systému pro pořizování, ukládání, streamování a přehrávání point-cloud dat, přičemž přehrávací část může být implementována jen na HoloLens a pořizovací část jen na desktop systémech.

Podle časových možností by měl vzniknout systém, který bude vykazovat alespoň základní funkčnost, bude přiměřeně efektivní a bude navržený tak, aby se dal v budoucnu snadno rozšiřovat a začlenit do systému Fata Morgana (Pocket Virtuality). Zdrojové soubory by měly být dobře dokumentované a opatřené aspoň stručným uživatelským a programátorským manuálem. Součástí práce by měla být měření výkonu (rychlost streamování/přehrávání) za reálných podmínek - připojení HoloLens přes WiFi 2.4/5GHz.
References
1. Mixed Reality documentation, https://docs.microsoft.com/en-us/windows/mixed-reality/
2. Universal Windows Platform documentation, https://docs.microsoft.com/en-us/windows/uwp/index
3. M. Gross, H. Pfister (ed): Point-Based Graphics, Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics, 2007
4. M.J.P.M. Lemmens: Features of Point Clouds and Functionalities of Processing Software, 14th International Scientific and Technical Conference "From Imagery to Maps: Ditigal Photogrammetric Technologies", 2014
5. ZeroMQ library, http://zeromq.org/
6. FMcore dokumentace (poskytne Pocket Virtuality)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html