Point cloud video na HoloLens
Thesis title in thesis language (Slovak): | Point cloud video na HoloLens |
---|---|
Thesis title in Czech: | Point cloud video na HoloLens |
Thesis title in English: | Point cloud video for HoloLens |
Key words: | Point cloud, video, rozšířená realita, HoloLens, Kinect, TCP/IP, ZeroMQ |
English key words: | Point cloud, video, augmented reality, HoloLens, Kinect, TCP/IP, ZeroMQ |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | slovenština |
Department: | Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI) |
Supervisor: | RNDr. Josef Pelikán |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 05.03.2019 |
Date of assignment: | 11.04.2019 |
Confirmed by Study dept. on: | 16.05.2019 |
Date and time of defence: | 27.06.2019 09:30 |
Date of electronic submission: | 16.05.2019 |
Date of submission of printed version: | 16.05.2019 |
Date of proceeded defence: | 27.06.2019 |
Opponents: | Mgr. Ján Dupej, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je navrhnout a implementovat algoritmy pro pořizování a přehrávání point-cloud animací (point-cloud videa) v rostředí rozšířené reality s brýlemi HoloLens.
Řešitel se seznámí se systémem Microsoft Mixed Reality, s programováním pro HoloLens (Universal Windows Platform, UWP) a síťových vrstev (Stream Sockets TCP, ZeroMQ knihovna). Bude potřeba prozkoumat efektivitu realtime síťových přenosů na platformě Windows 10 UWP (HoloLens, desktop), nejlépe vytvořením jednoduché testovací aplikace, která by měřila propustnost sítě za různých proměnlivých podmínek. Dále bude potřeba navrhnout jednoduchý systém pořizující point-cloud video data za pomoci zařízení Microsoft Kinect. Konečným cílem je navržení a implementace klient-server systému pro pořizování, ukládání, streamování a přehrávání point-cloud dat, přičemž přehrávací část může být implementována jen na HoloLens a pořizovací část jen na desktop systémech. Podle časových možností by měl vzniknout systém, který bude vykazovat alespoň základní funkčnost, bude přiměřeně efektivní a bude navržený tak, aby se dal v budoucnu snadno rozšiřovat a začlenit do systému Fata Morgana (Pocket Virtuality). Zdrojové soubory by měly být dobře dokumentované a opatřené aspoň stručným uživatelským a programátorským manuálem. Součástí práce by měla být měření výkonu (rychlost streamování/přehrávání) za reálných podmínek - připojení HoloLens přes WiFi 2.4/5GHz. |
References |
1. Mixed Reality documentation, https://docs.microsoft.com/en-us/windows/mixed-reality/
2. Universal Windows Platform documentation, https://docs.microsoft.com/en-us/windows/uwp/index 3. M. Gross, H. Pfister (ed): Point-Based Graphics, Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics, 2007 4. M.J.P.M. Lemmens: Features of Point Clouds and Functionalities of Processing Software, 14th International Scientific and Technical Conference "From Imagery to Maps: Ditigal Photogrammetric Technologies", 2014 5. ZeroMQ library, http://zeromq.org/ 6. FMcore dokumentace (poskytne Pocket Virtuality) |