Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 379)
Thesis details
   Login via CAS
Představa učitele a učitelky z pohledu žáků a žaček 2. stupně základní školy
Thesis title in Czech: Představa učitele a učitelky z pohledu žáků a žaček 2. stupně základní školy
Thesis title in English: The idea of a female and male teacher in the perspective of students at lower secondary schools
Key words: gender, genderové stereotypy, pedagogická osobnost, typický/á učitel/ka, ideální učitel/ka, představy studujících, hodnocení
English key words: gender, gender stereotypes, pedagogical personality, typical teacher, ideal teacher, student’s ideas, evaluation
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Programme Gender Studies (24-KGS)
Supervisor: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 27.02.2019
Date of assignment: 27.02.2019
Date of electronic submission:10.05.2019
Date of proceeded defence: 17.06.2019
Course: Thesis Defence (YMGOBH00)
Opponents: Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Diplomová práce se bude zabývat žákovskými představami vyučujících z genderového hlediska. Srovnávat bude představu typického učitele a učitelky, dále představu ideálního učitele a učitelky a charakteristiku konkrétního učitele a učitelky. Hlavní výzkumnou otázkou bude, nakolik jsou žákovské představy a konkrétní zkušenosti ovlivněné genderovými stereotypy (genderovými vzorci). Několik výzkumů dokázalo, že pedagogická osobnost vyučujících, resp. její vnímání ze strany studujících, má zásadní vliv na efektivitu výuky a postoje žáků/yní ke škole. Výzkum bude využívat kvantitativní metodologii. Žáci/kyně několika ročníků 2. stupně ZŠ budou vyplňovat dotazník složený ze tří částí, z nichž první se bude zaměřovat na představu typického učitele/ky, druhá na představu ideální/ho učitele/ky a třetí na popis konkrétní/ho učitele/ky. Analýza bude sledovat jednak srovnání představ učitele a učitelky (ve všech uvedených rovinách) a jednak srovnání napříč uvedenými rovinami. Výzkum navazuje na studii představ typického učitele a učitelky realizovanou před 15 lety (Smetáčková, 2003), s níž bude srovnávat výsledky.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html