Supevize v dětském domově
Thesis title in Czech: | Supevize v dětském domově |
---|---|
Thesis title in English: | Supervision in Children’s home |
Key words: | supervize, dětský domov |
English key words: | Supervision, Children’s home |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Supervisor: | PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 26.02.2019 |
Date of assignment: | 26.02.2019 |
Date and time of defence: | 22.05.2019 08:00 |
Date of electronic submission: | 14.04.2019 |
Date of proceeded defence: | 22.05.2019 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | Mgr. Anna Mašková |
Guidelines |
Diplomová práce se zabývá problematikou supervizí v dětských domovech. Cílem práce je zmapovat
poskytování supervizních služeb pedagogickým pracovníkům dětských domovů. Teoretická část práce vymezuje pojem supervize, její formy, využití a funkce. V dalších kapitolách se konkrétněji zaměřuje na supervize v ústavní péči. Empirická část diplomové práce se bude zabývat tím, jak pedagogičtí pracovníci dětských domovů poskytovaná supervizní setkání vnímají, zda jsou pro ně v jejich kariérním životě přínosem a supervize plní svou funkci. Praktická část bude zároveň mapovat zkušenosti supervidujících s prostředím dětského domova a jejich pracovníky. Výzkumná část bude realizována formou polostrukturovaných rozhovorů s vychovateli dětských domovů, jejich řediteli a také supervizory, kteří v prostředí dětského domova figurují. |
References |
Bärtlová, E. (2007). Supervize v sociální práci. Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Broža, J. (2009). Supervize v adiktologické praxi. Praha: Triton Dvořáčková, D. (2009b, č. 6). Supervize jako prevence syndromu vyhoření. Sociální péče. Hawkins, P., Shohet, R. (2004). Supervize v pomáhajících profesích.Praha: Portál. Hendl, Jan. (2005). Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Praha: Portál. Hughes, J. M. (2010). Supervision in Social Work: A Critical analysis in Critical Social Thinking: Policy and Practice, Vol. 2 Morrison, T. (2003). Staff Supervision in Social Care. Ashford Press: Southhampton. Šalé, F. (2002). Úvod do supervize. Tišnov, sdružení SCAN. Šik, V. (2013). Supervize jako forma prevence syndromu vyhoření v procesu vzdělávání. Metodický portál: Články [online]. Švaříček, R. et al. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. |
Preliminary scope of work |
Diplomová práce se zabývá problematikou supervizí v dětských domovech. Cílem práce je zmapovat
poskytování supervizních služeb pedagogickým pracovníkům dětských domovů. Teoretická část práce vymezuje pojem supervize, její formy, využití a funkce. V dalších kapitolách se konkrétněji zaměřuje na supervize v ústavní péči. Empirická část diplomové práce se bude zabývat tím, jak pedagogičtí pracovníci dětských domovů poskytovaná supervizní setkání vnímají, zda jsou pro ně v jejich kariérním životě přínosem a supervize plní svou funkci. Praktická část bude zároveň mapovat zkušenosti supervidujících s prostředím dětského domova a jejich pracovníky. Výzkumná část bude realizována formou polostrukturovaných rozhovorů s vychovateli dětských domovů, jejich řediteli a také supervizory, kteří v prostředí dětského domova figurují. |
Preliminary scope of work in English |
The diploma thesis aims at the issue of supervision in children's homes. The goal is to map the provision
of supervision services to pedagogic staff of children's homes. A theoretical part of the thesis defines the concept of supervision, its form, use and function. In the following chapters, more specifically, it focuses on supervision in institutional care. The empirical part of the diploma thesis will address how pedagogical staff of the children's homes perceives provided supervising meeting and whether there are some benefits for their career life and the supervision is effective. The practical part will also explore the experience of supervisors with the children's home environment and their staff. The research part will be realized in the form of semi-structured interviews with children's home educators, their directors and supervisors who work in the children's home environment. |