Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 384)
Thesis details
   Login via CAS
Výběr žáků do tříd a škol uplatňujících pedagogiku Marie Montessori
Thesis title in Czech: Výběr žáků do tříd a škol uplatňujících pedagogiku Marie Montessori
Thesis title in English: Selection of pupils into classes and schools applying the pedagogy of Maria Montessori
Key words: výběr školy, Montessori, přijímací kritéria, charakteristiky žáků
English key words: school choice, Montessori, acceptance criteria, characteristics of pupils
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (41-UVRV)
Supervisor: doc. RNDr. Jana Straková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 04.02.2019
Date of assignment: 04.02.2019
Date and time of defence: 02.09.2019 08:00
Venue of defence: Myslíkova 7, Praha 1, M204, seminární místnost
Date of electronic submission:12.07.2019
Date of proceeded defence: 02.09.2019
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: Mgr. Jaroslava Simonová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Školy uplatňující pedagogiku Marie Montessori se těší u rodičů značnému zájmu. Mnozí pedagogové specializující se na pedagogiku Montessori však zároveň soudí, že není vhodná pro všechny typy dětí. Práce se bude zabývat otázkami 1.Z jakých důvodů volí rodiče pro své děti školy/třídy uplatňující pedagogiku Marie Montessori? a 2.Jak si školy uplatňující pedagogiku Marie Montessori vybírají své žáky? Práce bude řešena metodami kvalitativního výzkumu, základním výzkumným designem bude vícepřípadová studie, základními technikami sběru dat polostrukturované rozhovory a pozorování. Práce pomůže lépe porozumět tomu, jaká je aktuální úloha Montessori pedagogiky v českém vzdělávacím systému.
References
Franclová, M. (2013). Zahájení školní docházky. Praha: Grada.
Helmingová, H. (1996). Pedagogika M. Montessoriovej. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo.
Kořínek,M. (1975). Dítě na počátku školní docházky. Praha: UK
Rýdl, K. (1999). Principy a pojmy pedagogiky Marie Montessori. Praha: Public History.
Švaříček, R., Šeďová, et. al. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
Zelinková, O. (1997). Pomoz mi, abych to dokázal. Praha: Portál.
Preliminary scope of work
Po dohodě se školitelkou diplomatka vybere 3-4 základní školy uplatňující pedagogiku Marie Montessori ve všech nebo v některých třídách a bude zkoumat, proč rodiče hlásí své dítě na tuto školu, tedy jaká od ní mají očekávání ve vztahu k potřebám a předpokladům svého dítěte, a jakým způsobem se škola rozhoduje o tom, kteří žáci budou ke studiu v Montessori třídách přijati.
Preliminary scope of work in English
Upon agreement with the supervisor, the student will select 3-4 elementary schools applying Marie Montessori pedagogy in all or some classes, and will examine why parents enroll their child to this school, what they expect from the school regarding the needs and abilities of their child, and how the school decides which pupils will be admitted to Montessori classes.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html