Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vizualizácia pre Ray-tracing
Thesis title in thesis language (Slovak): Vizualizácia pre Ray-tracing
Thesis title in Czech: Vizualizace pro Ray-tracing
Thesis title in English: Visualization for Ray-tracing
Key words: Ray tracing, GrCis, OpenGL, depth map, normal map
English key words: Ray tracing, GrCis, OpenGL, depth map, normal map
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: slovenština
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: RNDr. Josef Pelikán
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 07.01.2019
Date of assignment: 28.02.2019
Confirmed by Study dept. on: 04.03.2019
Date and time of defence: 05.09.2019 09:00
Date of electronic submission:14.05.2019
Date of submission of printed version:19.07.2019
Date of proceeded defence: 05.09.2019
Opponents: Dipl.-Ing. Ivo Kondapaneni
 
 
 
Guidelines
Seznámit se s implementacemi rekurzivního sledování paprsku, konkrétně s implementací v knihovně GrCis (“048rtmontecarlo-script”). Navrhnout množinu rozšíření tohoto výukového ray-traceru (RT), která bude obsahovat některé komponenty ze seznamu:
1. Výpočetní systém pro distribuované počítání RT server-client na obecné sadě výpočetních stanic propojených přes TCP/IP
2. Systém pro volitelné sbírání statistik výpočtu RT, který by byl dostatečně obecný a přitom umožňoval tuto komponentu vyřadit pro případy maximalizace efektivity. Statistiky (sekundární veličiny) by se pak měly zobrazovat interaktivně v uživatelsky příjemném prostředí. Jedná se například o tyto veličiny:
2.a. Hloubková mapa
2.b Normálová mapa
2.c Faktor převzorkování pixelu
3. Vizualizace průběhu výpočtu v 3D prostoru za pomocí OpenGL. Pro vybraný pixel by se měla nějakým způsobem zobrazit na GPU kreslená scéna spolu s paprsky přispívajícími do toho pixelu

Systém rozšíření GrCis navrhnout tak, aby se dal později snadno vložit (merge) do existující používané repository. Navržené postupy a algoritmy by měly být v práci dobře dokumentovány a jejich funkčnost by měla být ověřena na 3D scénách, které máme k dispozici.
References
1. GrCis raytracer - viz WWW a SVN repository (https://cgg.mff.cuni.cz/~pepca/grcis/)
2. Matt Pharr, Wenzel Jakob, and Greg Humphreys: Physically Based Rendering: From Theory To Implementation, 3rd Edition, 2018, available online at http://www.pbr-book.org/
3. Dave Eberly: Geometric Tools (https://www.geometrictools.com/Documentation/Documentation.html)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html