Vizualizácia pre Ray-tracing
Thesis title in thesis language (Slovak): | Vizualizácia pre Ray-tracing |
---|---|
Thesis title in Czech: | Vizualizace pro Ray-tracing |
Thesis title in English: | Visualization for Ray-tracing |
Key words: | Ray tracing, GrCis, OpenGL, depth map, normal map |
English key words: | Ray tracing, GrCis, OpenGL, depth map, normal map |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | slovenština |
Department: | Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI) |
Supervisor: | RNDr. Josef Pelikán |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 07.01.2019 |
Date of assignment: | 28.02.2019 |
Confirmed by Study dept. on: | 04.03.2019 |
Date and time of defence: | 05.09.2019 09:00 |
Date of electronic submission: | 14.05.2019 |
Date of submission of printed version: | 19.07.2019 |
Date of proceeded defence: | 05.09.2019 |
Opponents: | Dipl.-Ing. Ivo Kondapaneni |
Guidelines |
Seznámit se s implementacemi rekurzivního sledování paprsku, konkrétně s implementací v knihovně GrCis (“048rtmontecarlo-script”). Navrhnout množinu rozšíření tohoto výukového ray-traceru (RT), která bude obsahovat některé komponenty ze seznamu:
1. Výpočetní systém pro distribuované počítání RT server-client na obecné sadě výpočetních stanic propojených přes TCP/IP 2. Systém pro volitelné sbírání statistik výpočtu RT, který by byl dostatečně obecný a přitom umožňoval tuto komponentu vyřadit pro případy maximalizace efektivity. Statistiky (sekundární veličiny) by se pak měly zobrazovat interaktivně v uživatelsky příjemném prostředí. Jedná se například o tyto veličiny: 2.a. Hloubková mapa 2.b Normálová mapa 2.c Faktor převzorkování pixelu 3. Vizualizace průběhu výpočtu v 3D prostoru za pomocí OpenGL. Pro vybraný pixel by se měla nějakým způsobem zobrazit na GPU kreslená scéna spolu s paprsky přispívajícími do toho pixelu Systém rozšíření GrCis navrhnout tak, aby se dal později snadno vložit (merge) do existující používané repository. Navržené postupy a algoritmy by měly být v práci dobře dokumentovány a jejich funkčnost by měla být ověřena na 3D scénách, které máme k dispozici. |
References |
1. GrCis raytracer - viz WWW a SVN repository (https://cgg.mff.cuni.cz/~pepca/grcis/)
2. Matt Pharr, Wenzel Jakob, and Greg Humphreys: Physically Based Rendering: From Theory To Implementation, 3rd Edition, 2018, available online at http://www.pbr-book.org/ 3. Dave Eberly: Geometric Tools (https://www.geometrictools.com/Documentation/Documentation.html) |