Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Prevence rizikového chování ve školním prostředí
Thesis title in Czech: Prevence rizikového chování ve školním prostředí
Thesis title in English: Prevention of risky behevior in school environment
Key words: prevence, rizikové chování, škola, žák, učitel, rodina, institucionální pomoc, agrese, šikana, spolupráce, komunikace
English key words: prevention, risky behavior, school, pupil, teacher, family, institutional assistance, aggression, bullying, cooperation, communication
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Supervisor: Mgr. Lenka Chittussiová
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.11.2018
Date of assignment: 14.11.2018
Confirmed by Study dept. on: 14.11.2018
Date and time of defence: 24.06.2019 09:00
Date of electronic submission:09.05.2019
Date of proceeded defence: 24.06.2019
Opponents: Mgr. Jana Poláčková
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce „Prevence rizikového chování ve školním prostředí“ předkládá
ucelený přehled o tématu prevence rizikového chování ve školním prostředí, jeho
projevech, příčinách, diagnostice a v neposlední řadě i preventivních opatření, která by
rizikovému chování mohla předcházet. Podrobněji se bakalářská práce věnuje klasifikaci
poruch chování a to především tématu agrese a šikany. Největší pozornost je věnována
prevenci a jejímu vymezení, dále také vlivu rodiny, školy a dalším institucím, které se
podílí na preventivních opatřeních. Poznatky z teoretické časti bakalářské práce, jsou
prakticky využity pro vytvoření projektu zaměřeného na problematiku prevence sociálně
patologického chování dětí a mládeže s využitím projektivních technik.
References
BÁRTÍK, Pavel, MIOVSKÝ, Michal, ed. Primární prevence rizikového chování ve
školství: [monografie. Praha: Sdružení SCAN, c2010. ISBN 978-80-87258-47-7.
BENDL, Stanislav. Kázeňské problémy ve škole. V Praze: Triton, 2004. ISBN 80-7254-
453-5.
BENDL, Stanislav, Jaroslava HANUŠOVÁ a Marie LINKOVÁ. Žák s problémovým
chováním: cesta institucionální pomoci. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton, 2016. ISBN 978-
80-7387-703-3.
BENDL, Stanislav. Neukázněný žák: cesta institucionální pomoci. Praha: ISV, 2004.
Pedagogika (ISV). ISBN 80-86642-36-4.
HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007. Pedagogika
(Grada). ISBN 978-80-247-1168-3.
HELUS, Zdeněk, JEDLIČKA, Richard, ed. Teorie výchovy - tradice, současnost,
perspektivy. V Praze: Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2412-9.
JANOŠOVÁ, Pavlína, Lenka KOLLEROVÁ, Kateřina ZÁBRODSKÁ, Jiří KRESSA a Mária
DĚDOVÁ. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016. Psyché (Grada). ISBN 978-80-
247-2992-3.
KAPR, Jaroslav. Sociální deviace, sociologie nemoci a medicíny. 2., upr. vyd. Praha:
Sociologické nakladatelství, 1994. Sociologické pojmosloví. ISBN isbn80-85850-03-6.
KOUDELKOVÁ, Anna. Psychologické otázky delikvence. Praha: Victoria Publishing,
1995. ISBN 80-7187-022-6.
MALACH, Josef. Teorie metodiky výchovy. Vyd. 2., upr. a dopl. Praha: Univerzita Jana
Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-93-8.
MATOUŠEK, Oldřich a Andrea KROFTOVÁ. Mládež a delikvence: [možné příčiny,
současná struktura, programy prevence kriminality mládeže]. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-
7178-226-2.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada,
2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0095-8.
SZABOVÁ, Magdaléna. Preventivní a nápravná cvičení: [pohybové hry pro děti od 6 do
14 let]. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-504-0.
VALENTA, Milan. Přehled speciální pedagogiky: rámcové kompendium oboru. Praha:
Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0602-6.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html