Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Porovnání vybraných oborů vzdělávací oblasti Člověk a příroda českého kurikula RVP ZV s integrovaným předmětem Přírodní vědy v evropských kurikulech
Thesis title in Czech: Porovnání vybraných oborů vzdělávací oblasti Člověk a příroda českého kurikula RVP ZV s integrovaným předmětem Přírodní vědy v evropských kurikulech
Thesis title in English: Comparison of selected disciplines of educational area Man and Nature of the Czech curriculum with the integrated subject Natural Sciences in European curricula
Key words: integrovaná výuka přírodních věd, RVP ZV, ISCED 2, analýza dokumentů, komparace kurikul
English key words: science integrated education, FEP BE, ISCED 2, document analysis, curricula comparison
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Chemistry Education (31-280)
Supervisor: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 05.11.2018
Date of assignment: 05.11.2018
Date of electronic submission:13.08.2021
Date of proceeded defence: 16.09.2021
Opponents: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.
 
 
 
Award:Thesis was put forward for an award
Preliminary scope of work
Přírodní vědy se na druhém stupni základní školy učí v rámci vzdělávací oblasti Člověk a příroda (fyzika, chemie, přírodopis, zeměpis), přičemž povětšinou v oddělených předmětech. V zahraničí se setkáváme i s integrovaným předmětem Přírodní vědy (Science), který v sobě zahrnuje tyto zmíněné předměty, ale může mít i přesahy do jiných předmětů. Poskytuje český RVP ZV prostor pro to, aby učitelé v rámci školního vzdělávacího programu mohli přírodovědné předměty vyučovat v rámci jednoho integrovaného předmětu?
V rámci diplomové práce bude provedena rešerše na téma efektivity a předností integrovaného předmětu Přírodní vědy a u vybraných zemí, které jej vyučují, bude provedena analýza vzdělávacích programů. V rámci ní budou sledovány parametry, které budou dále diskutovány s ohledem na české RVP ZV. Tedy, jaké jsou možnosti výuky integrovaného předmětu v českých podmínkách.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html