Porovnání vybraných oborů vzdělávací oblasti Člověk a příroda českého kurikula RVP ZV s integrovaným předmětem Přírodní vědy v evropských kurikulech
Thesis title in Czech: | Porovnání vybraných oborů vzdělávací oblasti Člověk a příroda českého kurikula RVP ZV s integrovaným předmětem Přírodní vědy v evropských kurikulech |
---|---|
Thesis title in English: | Comparison of selected disciplines of educational area Man and Nature of the Czech curriculum with the integrated subject Natural Sciences in European curricula |
Key words: | integrovaná výuka přírodních věd, RVP ZV, ISCED 2, analýza dokumentů, komparace kurikul |
English key words: | science integrated education, FEP BE, ISCED 2, document analysis, curricula comparison |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Chemistry Education (31-280) |
Supervisor: | RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 05.11.2018 |
Date of assignment: | 05.11.2018 |
Date of electronic submission: | 13.08.2021 |
Date of proceeded defence: | 16.09.2021 |
Opponents: | doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. |
Award: | Thesis was put forward for an award |
Preliminary scope of work |
Přírodní vědy se na druhém stupni základní školy učí v rámci vzdělávací oblasti Člověk a příroda (fyzika, chemie, přírodopis, zeměpis), přičemž povětšinou v oddělených předmětech. V zahraničí se setkáváme i s integrovaným předmětem Přírodní vědy (Science), který v sobě zahrnuje tyto zmíněné předměty, ale může mít i přesahy do jiných předmětů. Poskytuje český RVP ZV prostor pro to, aby učitelé v rámci školního vzdělávacího programu mohli přírodovědné předměty vyučovat v rámci jednoho integrovaného předmětu? V rámci diplomové práce bude provedena rešerše na téma efektivity a předností integrovaného předmětu Přírodní vědy a u vybraných zemí, které jej vyučují, bude provedena analýza vzdělávacích programů. V rámci ní budou sledovány parametry, které budou dále diskutovány s ohledem na české RVP ZV. Tedy, jaké jsou možnosti výuky integrovaného předmětu v českých podmínkách. |