Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vliv nastavení mysli na motivaci VŠ studentů
Thesis title in Czech: Vliv nastavení mysli na motivaci VŠ studentů
Thesis title in English: Mindset theory and its effect on motivation of university students
Key words: Teorie Nastavení mysli|fixní mindset|růstový mindset|motivace|vnější motivace|vnitřní motivace|výkonová motivace|aspirační úroveň|vlastní vnímaná účinnost.
English key words: Mindset Theory|fixed mindset|growth mindset|motivation|extrinsic motivation|intrinsic motivation|performance motivation|aspirational level|self-efficiency
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 18.10.2018
Date of assignment: 18.10.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 30.04.2019
Date and time of defence: 30.01.2020 10:00
Date of electronic submission:17.12.2019
Date of proceeded defence: 30.01.2020
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se zabývá Teorií nastavení mysli (Mindset Theory) Caroline Dweckové a její aplikací na problematiku výkonové motivace. Cílem práce je zjistit, jaký je vztah mezi růstovým a fixním nastavením mysli a výkonovou motivací u vysokoškolských studentů a studentek.
Teoretická část: přehled teorií motivace, Teorie nastavení mysli C. Dweckové, faktory ovlivňující motivaci studentů, nastavení mysli jako prediktor výkonové motivace u studentů
Praktická část: kvantitativní design, výzkum vztahu mezi fixním a růstovým nastavením a výkonovou motivací VŠ studentů, popis vzorku a použitých metod, statistické zpracování dat
References
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: the exercise of control. New York: W.H. Freeman and Company.
Dai, D. Y. & Sterngerg, R. J. (2004). Motivation, emotion, and cognition. Integrative Perspectives on Intellectual Functioning and Development. London: LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES.
Blatný, M. (2019). Psychologie osobnosti: hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada Publishing.
Duchoň, B., & Šafránková, J. (2008). Management. Integrace tvrdých a měkkých prvků řízení. C H BECK.
Dweck, C. S. (2017). Nastavení mysli: nová psychologie úspěchu, aneb, naučte se využít svůj potenciál (Vydání druhé, aktualizované). V Brně: Jan Melvil Publishing.
Hrabal, V., & Pavelková, I. (2011). Školní výkonová motivace žáků: dotazník pro žáky. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání.
Kocianová, R. (2010). Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada.
Madsen, K. B. (1972). Teorie motivace: srovnávací studie moderních teorií motivace. Praha: Academia.
Maslow, A. H. (2014). O psychologii bytí. Praha: Portál.
Mudrák, J. (2015). Nadané děti a jejich rozvoj. Praha: Grada.
Nakonečný, M. (2015). Obecná psychologie. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton.
Nakonečný, M. (2017). Psýché: základy a záhady duševního života. Praha: Vladimír Kvasnička, nakladatelství Vodnář.
Pavelková, I. (2002). Motivace žáků k učení. (Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci.) Praha: UK PedF.
Pavlas, I. (2011). Výkonová motivace a interpersonální potřeby. Pedagogická fakulta stravské univerzity v Ostravě.
Plamínek, J. (2010). Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali (2., dopl. vyd). Praha: Grada.
Plháková, A. (2003). Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia.
Říčan, P. (2013). Psychologie (Vydání čtvrté). Praha: Portál.
Tureckiová, M. (2004). Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada.




 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html