hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration:
18.01.2019
Date of assignment:
18.01.2019
Administrator's approval:
not processed yet
Confirmed by Study dept. on:
25.01.2019
Date and time of defence:
09.09.2019 09:00
Date of electronic submission:
22.07.2019
Date of proceeded defence:
09.09.2019
Submitted/finalized:
committed by student and finalized
Opponents:
doc. Petr Christov, Ph.D.
Guidelines
Tato bakalářská pojednává o režijně-dramaturgickém přístupu přední české artistky Elišky Brtnické k novému cirkusu a pokusí se její estetický přístup zasadit do širšího teoretického a historického kontextu českého nového cirkusu. Bakalářská práce zmapuje celkovou tvorbou performerky se zaměřením na analýzu inscenace Enola. Na základě kritických reflexí, studií v odborných periodicích, vlastní divácké zkušenosti a rozhovorů s performerkou, se práce pokusí popsat a analyzovat inscenační styl, jevištní akci, vizuální stránku a dramaturgickou práci inscenace.
References
Tait, Peta, Circus bodies, New York : Routledge, 2005. 187 s Tait, Peta,; Lavers, Katie, The Routledge circus studies reader, London : Routledge, 2016. 626 s. Lievens, Bauke, Is there any way out of here ?, Ghent : KASK School of Arts, 2017. 71 s. Jordan, Hanuš; Cihlář, Ondřej, Orbis cirkus příběh českého cirkusu, V Praze : Nakladatelství Akademie múzických umění : Cirkoskop : Národní muzeum, 2014. 344s. Štefanová, Veronika. Nový cirkus jako dramatické umění: Analýza inscenací nového cirkusu jako cesta k jeho estetickému diskurzu. Disertační práce. Praha: Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědy, 2015. 229 s. Zolarová, Irena. Artistický slovník. Praha: Divadelní ústav, 1964. 110 s. Siozorn, Magali. La Circassienne. Entre contemporanéité et tradition, permanences et mutations. Diplomová práce. Rouen: Université de Rouen, Faculté des science du Sport et de l'Education Physique, 2001. 100 s. Rosemberg, Julien. Arts du cirque. Esthétique et évaluation. Paris: LʼHarmattan, 2004. 265 s. Goudard, Philippe. Le cirque entre l'élan et la chute : Une esthétique du risque. Paris: Espace Theatre, 2010. 190 s.