Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 385)
Thesis details
   Login via CAS
Příklad spolupráce galerie a mateřské školy
Thesis title in Czech: Příklad spolupráce galerie a mateřské školy
Thesis title in English: Gallery and Preschool - an Example of Collaboration
Key words: galerijní edukace, národní galerie, předškolní vzdělávání, kvalitativní výzkumná sonda, strategie nabídky galerijních programů
English key words: gallery education, National Gallery, pre-school education, qualitative research, strategy of gallery education
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Supervisor: Mgr. Helena Kafková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 27.09.2018
Date of assignment: 03.10.2018
Date and time of defence: 09.09.2019 08:30
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Date of electronic submission:11.07.2019
Date of proceeded defence: 09.09.2019
Course: Diploma Thesis (OSZD004MS)
Opponents: doc. ak. mal. Ivan Špirk
 
 
 
Advisors: doc. ak. mal. Jiří Kornatovský
Guidelines
Studentka zmapuje, jakým způsobem přistupuje konkrétní lektorské oddělení (Národní galerie) k přípravě a realizaci programů pro mateřské školy. Problematiku objasní na příkladu spolupráce s mateřskou školou. Popíše dlouhodobou spolupráci obou pracovišť a stávající nabídku programů ze strany galerie, a pokusí se popsat strategie jejich tvorby.
References
FULKOVÁ, Marie, Lucie JAKUBCOVÁ, Leonora KITZBERGEROVÁ a Vladimíra SEHNALÍKOVÁ. Galerijní a muzejní edukace 2: [umění a kultura ve školním kontextu/ učení z umění]. V Praze: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013, 350 s. ISBN 978-80-7290-700-7.
FULKOVÁ, Marie, Lucie HAJDUŠKOVÁ a Vladimíra SEHNALÍKOVÁ. Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012, 315 s. ISBN 978-80-7290-535-5.
FULKOVÁ, M.: Diskurz umění a vzdělávání. Praha, H+H, 2008.
HORÁČEK, Radek a Jan ZÁLEŠÁK. Aktuální otázky zprostředkování umění: teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 190 s. ISBN 978-80-210-4371-8.
ŠVAŘÍČEK R. ŠEĎOVÁ, K. a kol.: Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha, Portál, 2007.
Další literatura bude doplněná v průběhu práce
Preliminary scope of work
Pokuste se shromáždit výpovědi zaměstnanců konkrétního lektorského oddělení a s ním dlouhodobě spolupracující mateřské školy. Data shromážděte podle potřeby odpovědi na výzkumnou otázku (např. rozhovor, pozorování). Data analyzujte s ohledem na vhodnost programů, jak ji vnímají obě strany. Použijte kvalitativní metodologii, a empirickou výzkumnou sondu doplňte teoretickým bádáním.
Preliminary scope of work in English
Collect data from employees of a specific gallery (educational dept.) and from a pre-school. Bear in mind the research question and conduct observation and interview. Analyze the date with respect to adequacy of the programmes offered by the gallery. Consider perspective of both the participants. Use qualitative methodology, empirical research should be accompanied by a theoretical study.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html