Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Politický bulvár na příkladech titulů Na vlastní oči Praha 10 a Na vlastní oči
Thesis title in Czech: Politický bulvár na příkladech titulů Na vlastní oči Praha 10 a Na vlastní oči
Thesis title in English: Political tabloid press on examples of titles "Na vlastní oči Praha 10" and "Na vlastní oči"
Key words: bulvár, bulvarizace, Tomio Okamura, Evropská unie, Svoboda a přímá demokracie, SPD, nacionalismus, patriotismus, mediální konstrukce, vlastenectví, Na vlastní oči, Praha 10, kvalitativní analýza
English key words: tabloid, tabloidization, Tomio Okamura, European Union, SPD, nationalism, patriotism, media construction, patriotism, qualitative analysis
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Media Studies (23-KMS)
Supervisor: doc. PhDr. Barbora Osvaldová
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 11.07.2018
Date of assignment: 11.07.2018
Date and time of defence: 24.09.2019 09:00
Venue of defence: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H013, Hollar - místn. č. 013
Date of electronic submission:29.07.2019
Date of proceeded defence: 24.09.2019
Opponents: prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.
 
 
 
URKUND check:
References
ALVAROVÁ, Alexandra. Průmysl lži: propaganda, konspirace a dezinformační válka. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton, 2017. 256 s. ISBN 978-80-7553-492-7.

BARTHES, Roland. Mytologie. 2. vyd. Praha: Dokořán, 2011. Bod (Dokořán). 170 s. ISBN 978-80-7363-359-2.

BRADOVÁ, Eva. Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Olomouc: Periplum, 2008. Studie a analýzy (Periplum). 136 s. ISBN 978-80-86624-44-0.

BURTON, Graeme a Jan JIRÁK. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001. Studium. 392 s. ISBN 80-85947-67-6.

CONBOY, Martin. The press and the popular culture. London: Thousand Oaks, 2002. 194 s. ISBN 0-7619-661-7.

ČAPEK, Karel. Skandální aféra Josefa Holouška: Podivuhodné sny redaktora Koubka: dvě satirické povídky. Praha: Melantrich, 1977. 112 s. 32-001-77.

DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. Praha: Karolinum, 1993. 374 s. ISBN 80-7066-822-9.

EISENSTADT, Samuel Noah, GIESEN, Bernhard. Konstrukce kolektivní identity. In: HROCH, Miroslav, 2003. Pohledy na národ a nacionalismus: čítanka textů. Praha: Sociologické nakladatelství, 451 s. ISBN 80-86429-20-2.

FLUSSER, Vilém. Za filosofii fotografie. Hynek Punkt. Praha 1994. 77 s. ISBN 80-85906-04-X.

GIDDENS, Anthony. Sociologie. Argo. 1999. 595 s. ISBN 80-7203-124-4.

HENDL, Jan. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1997. 243 s. ISBN 80-7184-549-3.

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. 408 s. ISBN 978-80-7367-485-4.

JELÍNEK, M., ŠVANDOVÁ, B. Argumentace a umění komunikovat. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999. 327 s. ISBN 80-210-2186-1.

JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Praha: Portál, 2003. 207 s. ISBN 80-7178-697-7.

JOWETT, G. S., O´DONNELL, V. J. Propaganda and Persuasion. Fourth Edition. London and New Delphi, 2006. 396 s. ISBN 1-4129-0898-1.

KLICPEROVÁ-BAKER, Martina et al., 2007. Demokratická kultura v České republice: občanská kultura, étos a vlastenectví ze srovnávacího pohledu. Vyd. 1. Praha: Academia. 285 s. ISBN 978-80-200-1433-7.

KONČELÍK, Jakub, Pavel VEČEŘA a Petr ORSÁG. Dějiny českých médií 20. století. Praha: Portál, 2010. 344 s. ISBN: 978-80-7367-698-8.

KÖPPLOVÁ, Barbara a Ladislav KÖPPL. Dějiny světové žurnalistiky. Praha: Novinář, 1989. 332 s. ISBN 80-7077-216-6.

LÁBOVÁ, Alena a Filip LÁB. Soumrak fotožurnalismu?: manipulace fotografií v digitální éře. Praha: Karolinum, 2009. 156 s. ISBN 978-80-246-1647-6.

LIPPMANN, Walter. Public Opinion. New York: Harcourt, Brace and company, 1922. 427 s.

LULE, Jack. Daily News, Eternal Stories: The Mythological Role of Journalism. New York : The Guilford Press, 2001. 245 s. ISBN 1-57230-606-8.

McQUAIL, Denis. Žurnalistika a společnost. Přeložil Alice NĚMCOVÁ TEJKALOVÁ, přeložil Roman HÁJEK, překlad příloh Marta CHROMÁ. V Praze: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2016. 254 s. ISBN 978-80-246-3093-9.

NUTIL, Petr. Média, lži a příliš rychlý mozek: průvodce postpravdivým světem. Praha: Grada, 2018. 189 s. ISBN 978-80-271-0716-2.

OSVALDOVÁ, Barbora - HALADA, Jan, a kol. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. Praha: Libri, 2007. 263 s. ISBN 978-80-7277-266-7.

OSVALDOVÁ, Barbora a Radim KOPÁČ, ed. Co je bulvár, co je bulvarizace. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2016. 144 s. ISBN 978-80-246-3229-2.

OSVALDOVÁ, Barbora a Jan HALADA. Encyklopedie praktické žurnalistiky. Praha: Libri, 1999. s. 32

REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. 328 s. ISBN 80-7178-926-7.

PETRUSEK, Miloslav, Hana MAŘÍKOVÁ a Alena VODÁKOVÁ. Velký sociologický slovník. Praha: Karolinum, 1996. 747 s. ISBN 80-7184-311-3.

POSTMAN, Neil. Ubavit se k smrti. Praha: Mladá fronta, 2010. s. 158. ISBN 978-80-204-2206-4.

SCHULZ, Winfried – SCHERER, Helmut – HAGEN, Lutz – REIFOVÁ, Irena – KONČELÍK, Jakub. Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum, 2004. 149 s. ISBN 80-246-0827-8.

SPARKS, Colin. Tabloid tales : global debates over media standards / edited by Colin Sparks, and John Tulloch. Lanham: Rowman & Littlefield Publishers, Inc. 2000. 315 s. ISBN 0-8476-9572-7.

ŠARADÍN, Pavel in: LEBEDOVÁ, Eva. Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. V Olomouci: Periplum, 2008. Studie a analýzy (Periplum). 134 s. ISBN 978-80-86624-44-0.

ŠEFČÁK, Luboš a Juraj VOJTEK. Dejiny svetového novinárstva III: dejiny amerického novinárstva. Bratislava: Univerzita Komenského, 1997. 177 s. ISBN 80-223-1108-1.

ŠMÍD, Milan in: OSVALDOVÁ, Barbora a Radim KOPÁČ, ed. Co je bulvár, co je bulvarizace. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2016. 144 s. ISBN 978-80-246-3229-2.

TRAMPOTA, Tomáš – VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. 296 s. ISBN 978-80-7367-683-4.

TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. Praha: Portál, 2006. 191 s. ISBN 80-7367-096- 8

VEVERKOVÁ, Veronika. Bulvár a bulvarizácia dennej tlače. KUD Apokalipsa, 2014. 168 s. ISBN 961689448X, 9789616894487.

VYBÍRAL, Zbyněk. Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci. Praha: Portál, 2003. 174 s. ISBN 80-7178-812-0.

ŽANTOVSKÁ, Irena, Lucie JEDLIČKOVÁ, Petr BÍLEK, Viktorie HRADSKÁ, Martin KASARDA, Peter DUHAN, Milan KNÍŽÁK a Petr ŽANTOVSKÝ. Bulvarizace českých médií. Rudná: Medias res, 2016. Sborník (Medias res). 56 s. ISBN 978-80-87957-08-0.
Preliminary scope of work
Diplomová práce „Politický bulvár na příkladech titulů Na vlastní oči Praha 10 a Na vlastní oči“ se věnuje tématu politického tištěného bulváru a bulvarizaci politiky. Uvedená bulvarizace se odehrává v rovině komunikace politických reprezentací některých stran, souvisí i s použitým jazykem a s uvolněním hranic společenské přípustnosti ve vnímání činů, názorů a postojů politiků. Do souboru byly zařazeny dostupné výtisky titulu Na vlastní oči, které byly publikovány v letech 2016 až 2019. Metodologická část se věnuje vybrané technice výzkumu. Tou byla zvolena kvalitativní metoda analýzy obsahu titulu Na vlastní oči, která je pojata jako interpretativní rozbor textů. Historie bulvárního tisku s přihlédnutím k situaci na domácím trhu je zpracována v teoretické části práce. Rozborová část práce zahrnuje i stručný popis dobové situace a upřesnění tehdejšího politického prostředí, které je pro pochopení celého kontextu významné.
Titul Na vlastní oči splňuje veškeré grafické i obsahové znaky bulvárního tisku a představuje na domácí mediální scéně naprosto ojedinělý příklad takto zaměřeného, politicky orientovaného, novinového titulu. Jeho produkce je vždy omezena výhradně na konkrétní předvolební kampaň. Tento fenomén bulvarizace nebyl až dosud zpracován na příkladu analýzy obsahu politicky orientovaných tištěných titulů. Bulvární tisk má díky svému přirozenému důrazu na emoce a své specifické obsahové formě má velký vliv na rozhodován voličů v době politického souboje.
Preliminary scope of work in English
Diploma thesis „Political boulevard on examples of the titles „ With Your Own Eyes Prague 10“ and „With Your Own Eyes“ deals with the topic of the political printed boulevard and the tabloidization of politics. This tabloidization takes place not only in terms of communication of political representation among of some parties, the language used but also in easing the boundaries of social acceptance in the perception of actions, opinions and attitudes of politicians. In this file were included available copies of the title „With Your Own Eyes“, which were published between 2016 and 2019. The methodological part is devoted to selected research techniques. Selected method is based on qualitative analysis of the content of the title „With Your Own Eyes“, which is conceived as an interpretative analysis of texts. The history of tabloid press with regard to the situation on the domestic market is processed in the theoretical part of the thesis. The analysis part of the thesis also includes a brief description of the contemporary situation and specification of the political environment at that time which is important for understanding the whole context.
The title „With its own eyes“ meets all the graphic and content features of the tabloid press and represents an absolutely unique example of such focused, politically oriented, newspaper title on the domestic media scene. Its production is always limited to a specific election campaign. Until now, this phenomenon of tabloidization has not been elaborated on an analysis of the content of politically oriented printed titles. Due to its natural emphasis on emotions and its specific form of content, the tabloid press has a great influence on the voters' decision during a political battle.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html