Tato diplomová práce se bude zabývat analýzou rytmů (Lefebvre, 2004) náplavky na Rašínově nábřeží. Na základě analýzy pozorovaných rytmů bude interpretováno, co tyto rytmy vypovídají o každodenní sociální realitě jak zkoumaného místa, tak šířeji i městské společnosti v Praze, tedy, jak je prostor skrze rytmy produkován. Důraz bude kladen také na pozorování proměny tohoto místa v delším časovém horizontu. Tato náplavka aktuálně procház í rekonstrukcí, výsledná podoba předurčí, jak bude toto místo fungovat, jak bude socio-prostorově produkováno v budoucnosti. Dlouhodobé soustavné pozorování doplním analýzou archivních materiálů pro rekonstrukci minulého obrazu tohoto místa. S aktéry, kteří se podílejí na utváření rytmu tohoto místa, provedu kvalitativní rozhovory. Konkrétně se bude jednat o provozovatele a návštěvníky tohoto místa. Celou práci budu nahlížet přístupy analýzy rytmů a chronotopu (Crang 2001; Osman, Mulíček, Seidenglanz, 2010). Užiji také souvisejících konceptů chronopolis (Laguerre, 2003; Osman, Mulíček, Seidenglanz, 2011, 2017) a heterochronotopie (Foucault, 1967; Osman, Mulíček, Seidenglanz, 2016).