Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Korekční procesy u strukturovaných celků
Thesis title in Czech: Korekční procesy u strukturovaných celků
Thesis title in English: Correctif processies of structured wholes
Key words: strukturovaný celek; druhy korekcí; metody řešení; předmatematická gramotnost
English key words: structured whole; types of corection; methodes of solution; pre-mathematic literacy
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Supervisor: PhDr. Michaela Kaslová
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 06.04.2018
Date of assignment: 06.04.2018
Date and time of defence: 28.05.2019 08:30
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Date of electronic submission:18.04.2019
Date of proceeded defence: 28.05.2019
Course: Diploma Thesis (OSZD005PP)
Opponents: Mgr. Radka Havlíčková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
prostudování odborné literatury
příprava aktivit
pilotáž vybraných aktivit
zadání aktivit, pozorování a evdence vybraných jevů
analýza dat
diskuse, závěry, doporučení
References
Vágnerová, M. Vývojová a kognitivní psychologie.
Sedláková,E. Kognitivní psychologie
Woolfson, R. Bystré dítě předškolák
Horáková, V. Práce se strukturou v mateřské škole (Diplomová práce ve fázi dokončení)
Kaslová, M. Pojem celek v mateřské škole (Predškolská výchova č.4 2017/2018)
Kaslová, M. Celek a jeho části (texty ESF 2015)
Kaslová, M. Transformace (Rozvíjení předmatematické gramonsti u předškolních dětí - texty ESF 2015)
Kaslová, M. rytmizace, pravidelnosti, závislosti. RAABE: Praha, 2003.


dále zahraniční zdroje (např. Vighi, Roszek) dle iniciativy autorky
Preliminary scope of work
úvod
teoretická část (předškolní dítě, pojmy struktura, celek, část)
praktická část (včetně vymezení cílů, metod práce, podmínek šetření; scénáře; aktivity v mateřské škole, pozorování, evidence jevů, analýza, diskuse)
závěr
Preliminary scope of work in English
introduction
theoretical part (pre-school child - characteristics; notions: structure, whole, part)
practical part (aims; methodes;conditions for disquisition; scenario; activities at kindergarten; observation; evidence of choosen phenomenon; data analysis; dicussion)
conclusion
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html