Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vliv Zeměpisné olympiády na vzdělávání žáků (na příkladu úspěšných řešitelů celostátního kola)
Thesis title in Czech: Vliv Zeměpisné olympiády na vzdělávání žáků (na příkladu úspěšných řešitelů celostátního kola)
Thesis title in English: Influence of the Geographical Olympiad on pupil education (on the example of successful solvers of the national round of the competition)
Key words: Zeměpisná olympiáda; nadaný žák; motivace; dotazníkové šetření
English key words: Geographical Olympiad; gifted students; motivation; questionnaire survey
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: final thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Geography and Regional Development (31-340)
Supervisor: doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 30.01.2018
Date of assignment: 30.01.2018
Date of proceeded defence: 14.07.2020
Opponents: RNDr. Tereza Cimová, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Závěrečná práce bude zkoumat, jakým způsobem ovlivňuje úspěšnost studentů v celostátním kole Zeměpisné olympiády jejich výběr a průběh vysokoškolského studia a popř. i jejich další profesní dráhu.
Pomocí řízených rozhovorů s vybranými účastníky a vítězi celostátního kola bude proveden výzkum jejich dalšího odborného směřování. Sledujeme tyto výzkumné otázky:
1. Ovlivňuje účast, popř. úspěšná účast žáků v Zeměpisné olympiádě jejich rozhodování při výběru vysoké školy nebo budoucího povolání?
2. Motivuje žáky jejich účast či úspěch v ZO ke studiu geografických oborů?
3. Na které vysoké školy se hlásí úspěšní řešitelé celostátního kola Zeměpisné olympiády a co ovlivnilo jejich rozhodnutí?
4. Má úspěch v zeměpisné olympiádě vliv na studijní výsledky ve vysokoškolském studiu geografie?
5. Jaké je profesní uplatnění vysokoškolských studentů, kteří byli úspěšní v zeměpisné olympiádě?

Literatura:
HENDL, J. (2008): Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace, Portál, Praha, 407 s.
HŘÍBKOVÁ, L. (2007): Základní témata problematiky nadaných. Nakladatelství Jana Amose Komenského, Praha, 76 s.
JURÁŠKOVÁ, J. (2006): Základy pedagogiky nadaných. Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, Praha, 131 s.
KOTÁSEK, J. a kol. (2001): Bílá kniha – národní program rozvoje vzdělávání v České republice [online]. Ústav pro informace ve vzdělávání – nakladatelství Tauris, Praha, 98 s.
RŮŽIČKOVÁ, Z. (2011): Nadaní žáci v geografii. Diplomová práce. Katedra sociální geografie a region. Rozvoje, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Karlova, 76 s.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html