Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Začínající učitel v mateřské škole a možnosti jeho profesního rozvoje v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
Thesis title in Czech: Začínající učitel v mateřské škole a možnosti jeho profesního rozvoje v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
Thesis title in English: Starting teacher at Nursery school and his options of professional develoment in the context of further teacher´s eduction
Key words: další vzdělávání, mateřská škola, učitel
English key words: further education, nursery school, teacher
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Supervisor: PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 31.08.2017
Date of assignment: 20.10.2017
Date and time of defence: 23.05.2018 13:00
Venue of defence: Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř
Date of electronic submission:19.04.2018
Date of proceeded defence: 23.05.2018
Course: Diploma Thesis (OSZD004SM)
Opponents: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je zjistit a analyzovat možnosti vzdělávání začínajícího učitele v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

Osnova:
TEORETICKÁ ČÁST
1. Učitel – pedagogický pracovník
2. Začínající učitel
3. Další vzdělávání pedagogických pracovníků

PRAKTICKÁ ČÁST
4. Metodologie šetření
5. Analýza dostupnosti vzdělávání začínajících učitelů v Pardubickém kraji v mateřských školách
6. Výsledky šetření, jejich analýza, diskuse
References
DYTRTOVÁ, R., KRHUTOVÁ, M. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009, 128 s.
KALHOUS, Z., HORÁK, F. K aktuálním problémům začínajících učitelů. Pedagogika, 46, 1996, č. 3. s. 245 – 255.
NIKODÉM, M. Začínající učitel – analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci (bakalářská práce). Univerzita Karlova, Praha 2010, 48 s.
PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004. 223 s.
PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem (student – praktikant – začínající učitel). Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 145 s.
PRŮCHA, J. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002, 160 s.
SLAVÍK, J., SIŇOR, S. Kompetence učitele v reflektování výuky. Pedagogika, 43, 1993, č. 2, s. 155 – 164.
SPILKOVÁ, V. a kol. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004, 272 s.
SYSLOVÁ, Z. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada, 2013. 160 s.
ŠIMONÍK, O. Začínající učitel: některé pedagogické problémy začínajících učitelů. Brno: Masarykova univerzita, 1995. 101 s.
ŠVEC, V.: Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace. Brno, Paido, 1999. 163 s.
TROJAN, V. Pedagogický proces a jeho řízení. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2014. 92 s.
VAŠUTOVÁ, J. Být učitelem: Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: PedF UK, 2007, 68 s.
VAŠUTOVÁ, J. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno : Paido , 2004. 190 s.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html