Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Ontogeneze episodické paměti u dětí předškolního věku
Thesis title in Czech: Ontogeneze episodické paměti u dětí předškolního věku
Thesis title in English: Ontogenesis of episodic memory in preschool children
Key words: paměť epizodického typu, ontogeneze, epizodická paměť, sémantická paměť, autobiografická paměť
English key words: episodic-like memory, ontogeny, episodic memory, semantic memory, autobiographic memory
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Zoology (31-170)
Supervisor: PhDr. RNDr. Tereza Nekovářová, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 06.11.2017
Date of assignment: 06.11.2017
Date of electronic submission:29.05.2020
Date of proceeded defence: 16.07.2020
Opponents: RNDr. Tomáš Petrásek, Ph.D.
 
 
 
Advisors: Mgr. et Mgr. Iveta Hocko Fajnerová, Ph.D.
Preliminary scope of work
Episodická paměť je tradičně charakterizována jako paměť pro události a osobní vzpomínky. Její zjednodušený model se nazývá paměť episodického typu. Tento model předpokládá zapamatování vzpomínky v kontextuálním rámci (co, kdy, kde). Diplomová práce se zabývá ontogenetickým vývojem paměti episodického typu a jejích složek (co, kde, kdy) u dětí předškolního a školního věku v závislosti na dalších typech dlouhodobé paměti (deklarativních i nedeklarativních).
Pomocí baterie paměťových testů bude zkoumáno, která složka paměti episodického typu se vyvíjí nejpozději a která nejdříve, a zda se paměť episodického typu mění v průběhu časné ontogeneze. Zaměříme se také na to, zda vývoj jednotlivých složek koreluje s jinými typy dlouhodobé paměti.

Paměť episodického typu
- Vzpomínky na události a osobní vzpomínky
- Hlavní komponenty: Co (objekt zájmu), Kde (prostor/místo, kde se děj odehrál) a Kdy (pořadí událostí)
- Neurální substrát: hipokampus, neokortex
Preliminary scope of work in English
The episodic memory is a type of memory which enables us to remember events and personal memories. The simplified model, used in research, is called episodic-like memory. This model predicts remembering in a contextual frame (what, where, when). The diploma thesis is focused on the ontogenetical evolution of the Episodic-like memory and its parts (what, where, when) in preschool and school children.
Thanks to the set of memory tests, developmental changes in Episodic-like memory and its parts (w,w,w) will be investigated in correlation with other types of memory (declarative and nondeclarative).
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html