Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Umělá inteligence pro hru Spelunky
Thesis title in Czech: Umělá inteligence pro hru Spelunky
Thesis title in English: Artificial Intelligence for Spelunky Computer Game
Key words: umělá inteligence, plánování, GOAP, Spelunky
English key words: artificial intelligence, planning, GOAP, Spelunky
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 30.10.2017
Date of assignment: 30.10.2017
Confirmed by Study dept. on: 22.11.2017
Date and time of defence: 06.09.2018 09:00
Date of electronic submission:20.07.2018
Date of submission of printed version:20.07.2018
Date of proceeded defence: 06.09.2018
Opponents: Mgr. Pavel Ježek, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem této práce je vytvořit framework na programování botů pro hru Spelunky, což je plošinová hra s cílem provést agenta bludištěm.
Framework hry bude obsahovat pomocné metody pro pohyby agenta, používání nástrojů a kontrolu stavu okolí vzhledem k jeho dynamickým změnám. Nad tímto framewrokem bude dále GOAP plánovač, který umožní ovládání agenta pomocí plnění cílů.
Celý framework i plánovač bude vytvořen v C++ jako nadstavba nad základním projektem Spelunk bot interface. Tento projekt se pak bude do instance hry zavádět přes .dll knihovnu připojenou v programu Game maker.
References
Orkin, J. (2006, March). Three states and a plan: the AI of FEAR. In Game Developers Conference (Vol. 2006, p. 4).
Scales, D., Thompson, T., Rowe, J., Tatum, J. (2015) SpelunkBots-Getting started Tutorial. (2015). Available from: http://www.spelunkbots.com/wp-content/uploads/2015/02/SpelunkBots-API-A-Getting-Started-Tutorial.pdf
Baghdadi, W., Eddin, F. S., Al-Omari, R., Alhalawani, Z., Shaker, M., & Shaker, N. (2015, April). A procedural method for automatic generation of spelunky levels. In European Conference on the Applications of Evolutionary Computation (pp. 305-317). Springer, Cham.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html