Umělá inteligence pro hru Spelunky
Thesis title in Czech: | Umělá inteligence pro hru Spelunky |
---|---|
Thesis title in English: | Artificial Intelligence for Spelunky Computer Game |
Key words: | umělá inteligence, plánování, GOAP, Spelunky |
English key words: | artificial intelligence, planning, GOAP, Spelunky |
Academic year of topic announcement: | 2017/2018 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI) |
Supervisor: | Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 30.10.2017 |
Date of assignment: | 30.10.2017 |
Confirmed by Study dept. on: | 22.11.2017 |
Date and time of defence: | 06.09.2018 09:00 |
Date of electronic submission: | 20.07.2018 |
Date of submission of printed version: | 20.07.2018 |
Date of proceeded defence: | 06.09.2018 |
Opponents: | Mgr. Pavel Ježek, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem této práce je vytvořit framework na programování botů pro hru Spelunky, což je plošinová hra s cílem provést agenta bludištěm.
Framework hry bude obsahovat pomocné metody pro pohyby agenta, používání nástrojů a kontrolu stavu okolí vzhledem k jeho dynamickým změnám. Nad tímto framewrokem bude dále GOAP plánovač, který umožní ovládání agenta pomocí plnění cílů. Celý framework i plánovač bude vytvořen v C++ jako nadstavba nad základním projektem Spelunk bot interface. Tento projekt se pak bude do instance hry zavádět přes .dll knihovnu připojenou v programu Game maker. |
References |
Orkin, J. (2006, March). Three states and a plan: the AI of FEAR. In Game Developers Conference (Vol. 2006, p. 4).
Scales, D., Thompson, T., Rowe, J., Tatum, J. (2015) SpelunkBots-Getting started Tutorial. (2015). Available from: http://www.spelunkbots.com/wp-content/uploads/2015/02/SpelunkBots-API-A-Getting-Started-Tutorial.pdf Baghdadi, W., Eddin, F. S., Al-Omari, R., Alhalawani, Z., Shaker, M., & Shaker, N. (2015, April). A procedural method for automatic generation of spelunky levels. In European Conference on the Applications of Evolutionary Computation (pp. 305-317). Springer, Cham. |