Metoda Wanda jako prostředek učící se organizace v prostředí základní školy
| Thesis title in Czech: | Metoda Wanda jako prostředek učící se organizace v prostředí základní školy |
|---|---|
| Thesis title in English: | Wanda method as a tool of the learning organization in primary school |
| Key words: | primární škola, učící se organizace, organizační učení, rozvoj školy, profesní rozvoj, standart kvality učitele, sebereflexe, metoda Wanda, podpora, sdílení |
| English key words: | primary school, learning organization, school development, professional development, communities of practice, learning communities, self-reflection, Wanda method, support, sharing |
| Academic year of topic announcement: | 2017/2018 |
| Thesis type: | diploma thesis |
| Thesis language: | čeština |
| Department: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
| Supervisor: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
| Author: | hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval |
| Date of registration: | 25.10.2017 |
| Date of assignment: | 25.10.2017 |
| Date and time of defence: | 21.05.2018 09:00 |
| Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
| Date of electronic submission: | 19.04.2018 |
| Date of proceeded defence: | 21.05.2018 |
| Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
| Opponents: | PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. |
| Guidelines |
| Diplomová práce zkoumá přínosy metody Wanda jako jednoho z prostředků učící se organizace v rámci základní školy. Teoretická část se věnuje profesnímu rozvoji učitele, zabývá se konceptem učící se organizace a podmínek jeho uplatňování na základní škole, a v neposlední řadě popisuje metodu Wanda a její využití v učitelském kolektivu.
Výzkumná část podává informace o seminářích Wandy pro učitele na 1. stupni ZŠ získané ze tří zdrojů – pozorování, dotazníkového šetření a rozhovorů s účastníky. Zkoumá především přínosy a výzvy metody v konkrétních případech a kromě pozitiv a úskalí metody se zabývá i podmínkami nezbytnými pro úspěšné proběhnutí Wandy. |
| References |
| DALIN, P., ROLFF , H.-G., Kleekamp, B. Changing the School Culture. London : Cassell, 1993
KOHNOVÁ, J. A KOL., Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání, Praha: Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta, 2012 NEZVALOVÁ, D. Kompetence a standardy - módnost či vhodnost?. Univerzita Palackého - Pedagogická fakulta, Olomouc, 2002 POL, M. Škola na cestě k učící se organizaci. ORBIS SCHOLAE, 2008, roč. 2, č. 3, s. 7–22, ISSN 1802-4637 SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A. a kol. Kvalita učitele a profesní standard. Praha: Pedagogická fakulta UK 2010. 256 s. ISBN 978-80-7290-496-9. Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2001. ISBN 80-7290-059-5. Sborník z celostátní konference VAŠUTOVÁ, J. Kvalifikační předpoklady pro nové role učitelů. In: Walterová (red.), Učitelé jako profesní skupina. Jejich vzdělávání a podpůrný systém. 1. díl. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2001. |
- assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval