Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 392)
Thesis details
   Login via CAS
Metoda Wanda jako prostředek učící se organizace v prostředí základní školy
Thesis title in Czech: Metoda Wanda jako prostředek učící se organizace v prostředí základní školy
Thesis title in English: Wanda method as a tool of the learning organization in primary school
Key words: primární škola, učící se organizace, organizační učení, rozvoj školy, profesní rozvoj, standart kvality učitele, sebereflexe, metoda Wanda, podpora, sdílení
English key words: primary school, learning organization, school development, professional development, communities of practice, learning communities, self-reflection, Wanda method, support, sharing
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Supervisor: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 25.10.2017
Date of assignment: 25.10.2017
Date and time of defence: 21.05.2018 09:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Date of electronic submission:19.04.2018
Date of proceeded defence: 21.05.2018
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce zkoumá přínosy metody Wanda jako jednoho z prostředků učící se organizace v rámci základní školy. Teoretická část se věnuje profesnímu rozvoji učitele, zabývá se konceptem učící se organizace a podmínek jeho uplatňování na základní škole, a v neposlední řadě popisuje metodu Wanda a její využití v učitelském kolektivu.
Výzkumná část podává informace o seminářích Wandy pro učitele na 1. stupni ZŠ získané ze tří zdrojů – pozorování, dotazníkového šetření a rozhovorů s účastníky. Zkoumá především přínosy a výzvy metody v konkrétních případech a kromě pozitiv a úskalí metody se zabývá i podmínkami nezbytnými pro úspěšné proběhnutí Wandy.
References
DALIN, P., ROLFF , H.-G., Kleekamp, B. Changing the School Culture. London : Cassell, 1993
KOHNOVÁ, J. A KOL., Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání, Praha: Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta, 2012
NEZVALOVÁ, D. Kompetence a standardy - módnost či vhodnost?. Univerzita Palackého - Pedagogická fakulta, Olomouc, 2002
POL, M. Škola na cestě k učící se organizaci. ORBIS SCHOLAE, 2008, roč. 2, č. 3, s. 7–22, ISSN 1802-4637
SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A. a kol. Kvalita učitele a profesní standard. Praha: Pedagogická fakulta UK 2010. 256 s. ISBN 978-80-7290-496-9.
Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2001. ISBN 80-7290-059-5. Sborník z celostátní konference
VAŠUTOVÁ, J. Kvalifikační předpoklady pro nové role učitelů. In: Walterová (red.), Učitelé jako profesní skupina. Jejich vzdělávání a podpůrný systém. 1. díl. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2001.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html