Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Aplikace prvků dramatické výchovy ve výuce gramatiky v hodinách češtiny pro cizince
Thesis title in Czech: Aplikace prvků dramatické výchovy ve výuce gramatiky v hodinách češtiny pro cizince
Thesis title in English: The application of drama techniques in teaching grammar in Czech for foreigners
Key words: výchovná dramatika|gramatika|performativní vyučování|čeština pro cizince|motivace
English key words: drama in education|grammar|performative learning|Czech for foreigners|motivation
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK)
Supervisor: Mgr. Marie Boccou Kestřánková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 09.10.2017
Date of assignment: 10.11.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 14.11.2017
Date and time of defence: 10.09.2018 08:00
Date of electronic submission:07.08.2018
Date of proceeded defence: 10.09.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se bude zabývat výukou gramatiky v kurzech češtiny pro cizince určených vysokoškolským studentům v Německu. Vybrané téma z oblasti české mluvnice bude ve výzkumné skupině probráno s využitím metod dramatické výchovy, zatímco v kontrolní skupině prvky dramatické výchovy zařazeny nebudou. Na závěr budou porovnány výstupní znalosti obou skupin.
Metody dramatické výchovy jako performativního vyučování umožňují komplexní zapojení smyslového vnímání, pohybu, kreativity. Zároveň u nich lze předpokládat dlouhodobou fixaci probraného učiva.
References
Boccou Kestřánková, Marie. “K vybraným parametrům rozvoje gramatické roviny prostřednictvím metody jevištního tvaru.” Nová čeština doma a ve světě, no. 1, 2014, pp. 61–75. http://ncds.ff.cuni.cz/cs/magazin/2014-1/.
Bräuer, Gerd, editor. Body and language: Intercultural learning through drama, 2002. Advances in foreign and second language pedagogy 3.
Even, Susanne, and Manfred Schewe. Performatives Lehren, Lernen, Forschen: Performative teaching, learning, research. Schibri-Verlag, 2016. Edition Scenario 3.
Hallet, Wolfgang. Dramendidaktik und Dramenpädagogik im Fremdsprachenunterricht. neue Ausg, WVT Wissenschaftlicher Verlag Trier, 2015. WVT Handbücher zur Literatur- und Kulturdidaktik 5.
Krashen, Stephen. Second language acquisition and second language learning. Pergamon, 1981.
Machková, Eva. Jak se učí dramatická výchova: Didaktika dramatické výchovy. 2. vyd., Akademie múzických umění v Praze, divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007.
---. Metodika dramatické výchovy: Zásobník dramatických her a improvizací. 13. vyd., Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2015.
Šebesta, Karel. Druhý a cizí jazyk: Osvojování a vyučování: terminologický slovník. 1. vyd., Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2014. Varia 30.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html