Role školy v souvislosti s fenoménem (soukromého) doučování žáků
Thesis title in Czech: | Role školy v souvislosti s fenoménem (soukromého) doučování žáků |
---|---|
Thesis title in English: | Role of the School in Connection with the (Private) Tutoring Phenomenon |
Key words: | škola, stínové vzdělávání, doučování, školní neúspěch |
English key words: | school, shadow education, tutoring, school failure |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (41-UVRV) |
Supervisor: | doc. PhDr. Vít Šťastný, Ph.D. |
Author: | Mgr. Hana Šmejkalová - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval |
Date of registration: | 28.08.2017 |
Date of assignment: | 06.07.2019 |
Date and time of defence: | 02.09.2019 08:00 |
Venue of defence: | Myslíkova 7, Praha 1, M204, seminární místnost |
Date of electronic submission: | 11.07.2019 |
Date of proceeded defence: | 02.09.2019 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | prof. PhDr. Eliška Walterová, CSc. |
Guidelines |
Autorka se na základě studia literatury seznámí s metodou případových studií v pedagogice a dosavadními poznatky o fenoménu (soukromého) doučování a možnostech školy pomoci neprospívajícím žákům. V terénu získá za použití vhodných metod empirická data kvalitativního i kvantitativního charakteru, která následně analyzuje a interpretuje v širším kontextu. |
References |
ŠVAŘÍČEK, R.; ŠEĎOVÁ,K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vydání druhé. Praha: Portál.
DVOŘÁK, D., CHVÁL, M., STARÝ, K., URBÁNEK, P. a WALTEROVÁ, E. (2010). Česká základní škola: vícepřípadová studie. Praha: Karolinum. ŠŤASTNÝ, V. (2016). Klíčová témata a metody ve výzkumu soukromého doučování. Orbis Scholae, 10(1), 35–62. ŠŤASTNÝ, V. (2014). Soukromé doučování a vzdělávací politiky v Evropě. Pedagogická orientace, 24(3), 353–374. |
Preliminary scope of work |
Cílem práce je analyzovat roli školy v souvislosti s fenoménem (soukromého) doučování žáků druhého stupně ZŠ (například zjistit, jakými způsoby pomáhá škola dětem ohroženým školním neúspěchem, jak se jednotliví aktéři života školy se staví ke komerčnímu doučování žáků apod.).
Práce je případovou studií fenoménu doučování na na druhém stupni vybrané pražské školy s počtem okolo 700 žáků, jde tedy o poměrně velkou školu. Získávána budou kvalitativní i kvantitativní data prostřednictvím rozhovorů s učiteli a vedením školy a prostřednictvím dotazníků zadaným žákům, případně jejich rodičům. |
Preliminary scope of work in English |
The aim of the thesis is to analyze the role of school in the context of (private) tutoring of pupils that attend the secondary level of elementary school (for example to observe what help school provides to pupils that face potential school failure or how individual agents of the school environment perceive commercial tutoring). The thesis is a case study of the phenomenon of tutoring on the secondary level of a selected Prague elementary school with about 700 pupils, which makes it a relatively large school. Both qualitative and quantitative data will be collected by means of inverviews with the teachers and the school management representatives and also by questionnaires given to the pupils and alternatively to their parents. |