Sociální sítě a marketingový obsah: Případová studie mezikulturního srovnání reakcí na reklamní obsah značek Purina
| Thesis title in Czech: | Sociální sítě a marketingový obsah: Případová studie mezikulturního srovnání reakcí na reklamní obsah značek Purina |
|---|---|
| Thesis title in English: | Brand engagement on social media: Case study of intercultural raction comparison to commercial media content of Purina brands |
| Key words: | SOCIÁLNÍ SÍTĚ, PŘÍPADOVÁ STUDIE, INTERKULTURNÍ KOMUNIKACE, GLOBÁLNÍ ZNAČKY, REAKCE, MARKETINGOVÝ OBSAH, ZNAČKY PURINA |
| English key words: | SOCIAL NETWORKS, CASE STUDY, INTERCULTURAL COMMUNICATION, GLOBAL BRANDS, REACTIONS, COMMERCIAL MEDIA CONTENT, PURINA BRANDS |
| Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
| Thesis type: | diploma thesis |
| Thesis language: | čeština |
| Department: | Department of Media Studies (23-KMS) |
| Supervisor: | Mgr. Markéta Supa, M.A., Ph.D. |
| Author: | hidden - assigned by the advisor |
| Date of registration: | 11.08.2017 |
| Date of assignment: | 11.08.2017 |
| Date and time of defence: | 22.06.2018 08:30 |
| Venue of defence: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H012, 12, Hollar - místn. č. 012 |
| Date of electronic submission: | 10.05.2018 |
| Date of proceeded defence: | 22.06.2018 |
| Opponents: | Dr. phil. habil. Ulrike Lütke Notarp, Ph.D. |
| URKUND check: | ![]() |
| References |
| DIJK, Jan van. The network society: social aspects of new media. 2nd ed. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2006, vii, 292 p. ISBN 14-129-0868-X.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5. MEYROWITZ, Joshua. Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování. 1. české vyd. Překlad Jan Jirák, Kateřina Jonášová, Irena Reifová. Praha: Karolinum, 2006, 341 s. ISBN 80-246-0905-3. ROSENGREN, Karl Erik. Media effects and beyond: culture, socialization and lifestyles. New York: Routledge, 1994. Communication and society (Routledge (Firm)). ISBN 04-150-9141-1. ROTHENBUHLER, Eric W. a Mihai. COMAN. Media anthropology. Thousand Oaks, Calif.: Sage, c2005. ISBN 978-141-2906-708. VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3. WEBER, Larry. Marketing to the social web : how digital customer communities build your business. second edition. Hoboken : John Wiley and Sons, 2009. 246 s. ISBN 0470410973, 9780470410974 |
| Preliminary scope of work |
| Cílem této práce je porozumět tomu, jak se liší účinky na publika různých národností u stejného marketingového mediálního obsahu. Stěžejní bude analýza reakcí českých uživatelů sociálních sítí a jejich porovnání s reakcemi zahraničních uživatelů stejných mediálních kanálů na identický reklamní obsah. Srovnání proběhne na případové studii značky Purina, která nejen v České republice zastřešuje několik dalších značek a v Evropě je centrálně řízená, kdy většinu reklamních obsahů přejímá ze zahraničí. Stejné reklamní obsahy jsou sdíleny v různých zemích a lze tedy rozdíly reakcí srovnat. |
| Preliminary scope of work in English |
| The aim of this thesis is to understand how culturally different audiences react to the same marketing media content. The main focus will be on analysis of the reactions of Czech users of social networks and their comparison with the reactions of foreign users of the same media channels to identical media content. Comparison will be made in case study on Purina brands, which is umbrella brand for smaller brands in the Czech Republic and all other countries, but it is centrally managed in Europe and most of the media content is created abroad. The same advertising content is shared in different countries, so the differences in reactivity can be compared. |
- assigned by the advisor