Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Veřejný obraz žurnalistiky coby profese na internetu
Thesis title in Czech: Veřejný obraz žurnalistiky coby profese na internetu
Thesis title in English: Public image of journalism as a professwion on the Internet
Key words: Veřejné mínění, veřejný obraz, internet, monitoring zmínek, žurnalistika, novináři, média
English key words: Public opinion, public image, Internet, mention monitoring, journalism, journalists, media
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Journalism (23-KZ)
Supervisor: PhDr. Ing. Petr Soukup, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 19.07.2017
Date of assignment: 19.07.2017
Date and time of defence: 18.06.2018 08:00
Venue of defence: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H011, Hollar - místn. č. 011
Date of electronic submission:11.05.2018
Date of proceeded defence: 18.06.2018
Opponents: Mgr. Martina Dobosiová
 
 
 
URKUND check:
References
1) HUNSINGER, Jeremy. International Handbook of Internet Research. Dordrecht (2010).
Kniha je detailním úvodem do studia internetu coby politického, sociálního a komunikačního fenoménu. Perspektivami internetového výzkumu se zabývá z teoretického i praktického úhlu pohledu, a to i se zaměřením na konkrétní odvětví, jako je hraní her, ekonomika nebo právo.

2) BERGER, Arthur Asa. Media and Communication Research Methods. Los Angeles (2014).
Publikace zkoumá, jake metody se v současnosti používají ve výzkumu trhu na nových médií a internetovém prostředí obecně a vysvětluje, proč je tento způsob nástupcem tradičního výzkumu trhu.

3) HUNSINGER, Jeremy. International Handbook of Internet Research. Dordrecht (2010).
Publikace určená k poskytnutí základního vhledu do toho, jak přistupovat k výzkumu médií a komunikace v nich. Kniha pochopitelným způsobem přibližuje kvalitativní i kvantitativní metody tohoto výzkumu.

4) CCOMBS, Maxwell E. The news and public opinion: media effects on civic life. Cambridge (2011).
Kniha popisuje, jakou roli hrajou zprávy v každodenních životech lidí a vytváření veřejného mínění. Zabývá se tím, jakou mají média moc při vytváření názorů a postojů lidí ke světu kolem sebe.

5) CAPELLA, Joseph N. Spiral of Cynicism: The Press and The Public Good. New York (1997).
Publikace se zabývá skutečností, že přehlcení informacemi v dnešním mediálním světě může mít za následek snížení zájmu o politiku a věci veřejné, jako už se tomu děje např. v USA. Zároveň vysvětluje, jak by to šlo dělat lépe.
Preliminary scope of work
Ve své bakalářské práci budu zkoumat, jak si žurnalistika coby profese stojí nyní, v roce 2017, v povědomí veřejnosti, a to pomocí monitoringu zmínek na českém internetu. Zjistím, v jakém objemu se zde žurnalistika coby profese a novinář coby její vykonavatel na internetu vyskytuje, v jakých kontextech je uživatelé nejčastěji zmiňují a jaká slovní spojení jsou v souvislosti s nimi frekventovaná. Rovněž na základě analýzy stránek na českém internetu se pak pokusím vyvodit závěr o tom, proč tomu tak je. Svoji studii posléze srovnám s jinými studiemi, které u nás byly na toto téma provedeny, ať už v současnosti či v minulosti a zhodnotím, jaký posun a z jakých pohnutek ve vnímání novinářů veřejností nastal. Cílem tedy je zjistit, jaký je u nás v současnosti veřejný obraz žurnalistiky a vyvozené závěry zasadit do širšího kontextu.
Preliminary scope of work in English
My bachelor thesis is focused on the public image of journalism as a profession on the Czech Internet in 2017. To collect data, the study uses the online media monitoring method. I am going to analyze the frequency, the context and a type of message of the internet user posts. I am also going to make a conclusion out of the result of the analysis, trying to answer the question 'why'. Subsequently, I am going to compare the results of the analysis to the other, either past or present studies that are also focused on the public image of journalism and I am going to comment the potential change of the public image. Therefore, the goal of the analysis is to find out what public image journalism has and to contextualize the results.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html