Veřejný obraz žurnalistiky coby profese na internetu
Thesis title in Czech: | Veřejný obraz žurnalistiky coby profese na internetu |
---|---|
Thesis title in English: | Public image of journalism as a professwion on the Internet |
Key words: | Veřejné mínění, veřejný obraz, internet, monitoring zmínek, žurnalistika, novináři, média |
English key words: | Public opinion, public image, Internet, mention monitoring, journalism, journalists, media |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Journalism (23-KZ) |
Supervisor: | PhDr. Ing. Petr Soukup, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 19.07.2017 |
Date of assignment: | 19.07.2017 |
Date and time of defence: | 18.06.2018 08:00 |
Venue of defence: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H011, Hollar - místn. č. 011 |
Date of electronic submission: | 11.05.2018 |
Date of proceeded defence: | 18.06.2018 |
Opponents: | Mgr. Martina Dobosiová |
URKUND check: |
References |
1) HUNSINGER, Jeremy. International Handbook of Internet Research. Dordrecht (2010).
Kniha je detailním úvodem do studia internetu coby politického, sociálního a komunikačního fenoménu. Perspektivami internetového výzkumu se zabývá z teoretického i praktického úhlu pohledu, a to i se zaměřením na konkrétní odvětví, jako je hraní her, ekonomika nebo právo. 2) BERGER, Arthur Asa. Media and Communication Research Methods. Los Angeles (2014). Publikace zkoumá, jake metody se v současnosti používají ve výzkumu trhu na nových médií a internetovém prostředí obecně a vysvětluje, proč je tento způsob nástupcem tradičního výzkumu trhu. 3) HUNSINGER, Jeremy. International Handbook of Internet Research. Dordrecht (2010). Publikace určená k poskytnutí základního vhledu do toho, jak přistupovat k výzkumu médií a komunikace v nich. Kniha pochopitelným způsobem přibližuje kvalitativní i kvantitativní metody tohoto výzkumu. 4) CCOMBS, Maxwell E. The news and public opinion: media effects on civic life. Cambridge (2011). Kniha popisuje, jakou roli hrajou zprávy v každodenních životech lidí a vytváření veřejného mínění. Zabývá se tím, jakou mají média moc při vytváření názorů a postojů lidí ke světu kolem sebe. 5) CAPELLA, Joseph N. Spiral of Cynicism: The Press and The Public Good. New York (1997). Publikace se zabývá skutečností, že přehlcení informacemi v dnešním mediálním světě může mít za následek snížení zájmu o politiku a věci veřejné, jako už se tomu děje např. v USA. Zároveň vysvětluje, jak by to šlo dělat lépe. |
Preliminary scope of work |
Ve své bakalářské práci budu zkoumat, jak si žurnalistika coby profese stojí nyní, v roce 2017, v povědomí veřejnosti, a to pomocí monitoringu zmínek na českém internetu. Zjistím, v jakém objemu se zde žurnalistika coby profese a novinář coby její vykonavatel na internetu vyskytuje, v jakých kontextech je uživatelé nejčastěji zmiňují a jaká slovní spojení jsou v souvislosti s nimi frekventovaná. Rovněž na základě analýzy stránek na českém internetu se pak pokusím vyvodit závěr o tom, proč tomu tak je. Svoji studii posléze srovnám s jinými studiemi, které u nás byly na toto téma provedeny, ať už v současnosti či v minulosti a zhodnotím, jaký posun a z jakých pohnutek ve vnímání novinářů veřejností nastal. Cílem tedy je zjistit, jaký je u nás v současnosti veřejný obraz žurnalistiky a vyvozené závěry zasadit do širšího kontextu. |
Preliminary scope of work in English |
My bachelor thesis is focused on the public image of journalism as a profession on the Czech Internet in 2017. To collect data, the study uses the online media monitoring method. I am going to analyze the frequency, the context and a type of message of the internet user posts. I am also going to make a conclusion out of the result of the analysis, trying to answer the question 'why'. Subsequently, I am going to compare the results of the analysis to the other, either past or present studies that are also focused on the public image of journalism and I am going to comment the potential change of the public image. Therefore, the goal of the analysis is to find out what public image journalism has and to contextualize the results. |