Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Kdo je “Pražská kavárna?”
Thesis title in Czech: Kdo je “Pražská kavárna?”
Thesis title in English: xx
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Sociology (23-KS)
Supervisor: Mgr. et Mgr. Ondřej Špaček, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 14.06.2017
Date of assignment: 14.06.2017
Opponents: Mgr. Markéta Patáková
 
 
 
References
Předběžný seznam literatury

BALVÍN, Radek. Social media metrics [online]. 2013 [cit. 2017-01-29]. Dostupné z: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/106970. Vedoucí práce Adam Zbiejczuk.

BOURDIEU, Pierre a John B. THOMPSON. Language and symbolic power. 3rd Print. Cambridge: Harvard University Press, 1991. ISBN 0674510410.

BOURDIEU, Pierre. Co se chce říct mluvením: ekonomie jazykové směny. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2014. Lingvistika. ISBN 9788024625706

BOURDIEU, Pierre, Patrick CHAMPAGNE, Remi LENOIR, Franck POUPEAU a Marie-Christine RIVIERE. On the state: lectures at the Collège de France, 1989-1992. English edition. Cambridge: Polity, ©2014. ISBN 9780745663296.

BOURDIEU, Pierre a Loïc WACQUANT. Pierre Bourdieu and democratic politics: the mystery of ministry. Cambridge: Polity Press, 2005. ISBN 0745634885.

BOURDIEU, Pierre. O televizi. V nakl. Doplněk 1. vyd. Brno: Doplněk, 2002. Edice světových autorů. ISBN 8072391224.

BOURDIEU, Pierre. Distinction: a social critique of the judgement of taste. London: Routledge and Kegan Paul, 1999. ISBN 0415045460.

BOURDIEU, Pierre. Teorie jednání. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 8071845183.
PARMELEE, John H. a Shannon L. BICHARD. Politics and the Twitter revolution: how tweets influence the relationship between political leaders and the public. Lanham, Md.: Lexington Books, 2013. Lexington studies in political communication. ISBN 9780739165010.

TROTTIER, Daniel a Christian FUCHS. Social media, politics and the state: protests, revolutions, riots, crime and policing in the age of Facebook, Twitter and YouTube [online]. New York, New York: Routledge, 2015 [cit. 2017-01-29]. Routledge Research in Information Technology and Society. ISBN 9781315764832. Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/cuni/Doc?id=10897207

WELLER, Katrin. Twitter and society. New York: Peter Lang, 2014. Digital formations. ISBN 9781433121708.

Preliminary scope of work
Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jak Pražskou kavárnu vymezuje a jak o ní hovoří prezident Miloš Zeman a jeho mluvčí Jiří Ovčáček, který ze své pozice mluvčího prezidenta prezentuje Zemanovy názory v mediálním prostoru. Skrze vymezení Pražské kavárny jako skupiny, vůči které se Zeman vymezuje, bych chtěla přispět k orientaci v hodnotách a názorech, které Zeman zastupuje.K analýze využiji veřejné příspěvky na sociálních sítích Facebook a Twitter, které jsou Zemanem i Ovčáčkem hojně využívané ke komunikaci s občany.
Zdůvodnění výběru tématu práce:
Výraz Pražská kavárna se od zvolení Miloše Zemana prezidentem republiky stal běžnou součástí slovníku politiků a posléze i zbytku obyvatelstva. Pražská kavárna se stala skupinou, vůči které se Zeman a poté i jeho příznivci vymezují, a která tak reprezentuje jejich „nepřítele.“ Analýzou vymezování Pražské kavárny bych chtěla přispět k pochopení negativně definovaných Zemanových hodnot a názorů a ve výsledku přispět k orientaci v současné politické a společenské situaci, zvláště v době rozbíhajících se předvolebních prezidentských kampaní.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html