Metody konstrukcí lineární perspektivy a její využití v praxi
Thesis title in Czech: | Metody konstrukcí lineární perspektivy a její využití v praxi |
---|---|
Thesis title in English: | Geometric Constructions of Linear Perspective and its Application in Practice |
Key words: | perspektiva, optický klam, Amesova místnost |
English key words: | perspective, optical illusion, Ames room |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Mathematics Education (32-KDM) |
Supervisor: | RNDr. Petra Surynková, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 16.03.2017 |
Date of assignment: | 28.03.2017 |
Confirmed by Study dept. on: | 04.04.2017 |
Date and time of defence: | 19.06.2018 08:30 |
Date of electronic submission: | 11.05.2018 |
Date of submission of printed version: | 11.05.2018 |
Date of proceeded defence: | 19.06.2018 |
Opponents: | PhDr. Alena Šarounová, CSc. |
Guidelines |
Seznamte se s metodami konstrukcí obrazů v lineární perspektivě, jak je pojednáno v základní literatuře např. v [2]. Sestavte soubor řešených příkladů na zobrazování prostorových situací v lineární perspektivě různými technikami. Využijte moderních modelovacích počítačových softwarů. Ve svém studiu se zaměřte rovněž na historický vývoj zobrazování prostorových objektů a využití lineární perspektivy v praktických oblastech např. - perspektivní klamy, divadelní kulisy, reklama. Diskutujte možnosti výuky lineární perspektivy na střední škole. |
References |
[1] A. Cole: Perspektiva, Dorling Kindersley, 1992.
[2] K. Drábek, F. Harant, O. Setzer: Deskriptivní geometrie II. SNTL, 1979. [3] P. Surynková: Recent Advances in the Application of 3D Geometric Modeling Software with Focus on Linear Perspective, University of Bari Aldo Moro, 2013. [4] Š. Voráčová a kol.: Atlas geometrie, Academia, 2012. [5] moderní 3D modelovací softwary, internetové zdroje, učebnice deskriptivní geometrie, články v časopisech, skripty technicky zaměřených vysokých škol |