Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Inkluzivní prostředí školní třídy na 1.stupni ZŠ s asistentem žáka s tělesným postižením
Thesis title in Czech: Inkluzivní prostředí školní třídy na 1.stupni ZŠ s asistentem žáka s tělesným postižením
Thesis title in English: Inclusive environment of a primary school class including teachers assistant
Key words: společné vzdělávání, klima inkluzivní třídy, žák s tělesným postižením, asistent pedagoga, spolupráce učitele a asistenta
English key words: inclusive education, inclusive classroom climate, physically disabled pupil, teaching assistant, cooperation between the teacher and the assistant
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Supervisor: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 16.02.2017
Date of assignment: 16.02.2017
Date and time of defence: 23.05.2018 09:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Date of electronic submission:19.04.2018
Date of proceeded defence: 23.05.2018
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: Mgr. Petra Horská, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Práce bude mít teoreticko-empirický charakter. Řeší problematiku budování klimatu školní třídy, jejímž žákem je také výrazně tělesně handicapované dítě vyžadující neustálou přítomnost asistenta. Co tato situace znamená v inkluzivním prostředí školy pro učitele, žáka s SPU a spolužáky. Jak o klima pečovat.
References
Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí.
Berberichová, Ch.; Lang, G. Každé dítě potřebuje speciální přístup.
Němec, Z.; Laurenčíková, V. Asistent pedagoga v inkluzivní škole.
Vrbová, R. Metodika práce asistenta pedagoga.
Kocurová, M. a kol. Speciální pedagogika pro pomáhající profese.
Pipeková, J., Vítková, M. Tělesně postižené dítě v mateřské a základní škole.
Vítková, M.(ed.) Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením.
Kargerová, J.; Krejčová, V. Začít spolu.
Lazarová, B. a kol. Řízení inkluze ve škole.
Lukavská, E. Pozor, děti!
Mareš, J. Posttraumatický rozvoj člověka.
Michalík, J. Školská integrace dětí s postižením.
Preliminary scope of work
Teoretické kapitoly budou zaměřeny na zpracování problematiky klimatu školní třídy v inkluzivním prostředí, na specifika začleňování žáka s tělesným postižením do výuky a života třídy i s ohledem na jeho možný posttraumatický syndrom, a na spolupráci třídního učitele a asistenta žáka, který jeho podporu a pomoc vyžaduje po celou dobu výuky.

Praktická část bude postupy kvalitativního výzkumu zpracovávat případové studie.Na jejich základě mají být zkušenosti z praxe škol zhodnoceny a zpracovány pro potřeby profesní přípravy začínajícího učitele.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html