Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 385)
Thesis details
   Login via CAS
Metodika práce v multisenzorické místnosti Snoezelen
Thesis title in Czech: Metodika práce v multisenzorické místnosti Snoezelen
Thesis title in English: Methodics of work in multisensoric room Snoezelen
Key words: Snoezelen, multisenzorické prostředí, mentální postižení, porucha autistického spektra, změna emočního ladění, soustředění
English key words: Snoezelen, multisensory environment, mental disabilities, autism spectrum disorder, change of emotional tuning, concentration
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Supervisor: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 15.02.2017
Date of assignment: 15.02.2017
Date and time of defence: 01.06.2018 08:30
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Date of electronic submission:11.04.2018
Date of proceeded defence: 01.06.2018
Course: Diploma Thesis (OSZD004)
Opponents: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Teoretická část se věnuje hnutí Snoezlen, jeho historii a filozofii. Popisuje význam edukace žáků se středně těžkým a těžkým mentálním postižením a pro žáky s poruchou autistického spektra v multisenzorickém prostředí. Seznamuje se způsobem stimulace jednotlivých smyslů a vhodnými pomůckami, které je možno ke stimulaci využít a zároveň popisuje, na jakých principech vzniká stavba výukové hodiny. Výzkumná část zkoumá vliv terapie Snoezelen na žáky s mentálním postižením, poruchami autistického spektra a kombinovanými vadami. Sleduje změny v emočním ladění během terapie a po jejím skončení, zároveň vliv na úroveň soustředění.
Preliminary scope of work in English
The theoretical part is dedicated to the Snoezlen movement, its history and philosophy. It describes the importance of educating pupils with moderate and severe mental disabilities and pupils with autism spectrum disorder in a multisensory environment. It introduces the way of stimulating the individual senses and the appropriate aids that can be used to stimulate, and at the same time describes the principles on which the teaching lessons are built. The research part examines the effect of Snoezelen therapy on pupils with mental disabilities, autistic spectrum disorder and combined defects. It monitors changes in emotional tuning during and after therapy, while also affecting concentration levels.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html