Myšlenka aditivní triády na 1. stupni ZŠ
Thesis title in Czech: | Myšlenka aditivní triády na 1. stupni ZŠ |
---|---|
Thesis title in English: | The idea of additive triad in primary school |
Key words: | aditivní triáda, aditivní operace, inverzní operace, komutativní zákon, Abaku, didaktické prostředí, kognitivní jevy |
English key words: | additive triad, additive operations, inverse operations, commutative law, Abaku, didactic environment, cognitive phenomena |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Supervisor: | PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 13.02.2017 |
Date of assignment: | 02.03.2017 |
Date and time of defence: | 23.05.2018 09:00 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R302, 302, Knihovna KMDM, 3. patro, vpravo |
Date of electronic submission: | 20.04.2018 |
Date of proceeded defence: | 23.05.2018 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | prof. RNDr. Milan Hejný, CSc. |
Guidelines |
V teoretické části autorka samostatně provede rešerši odborné literatury, která se vztahuje k myšlence aditivní triády. Prostuduje učebnice matematiky s ohledem, jak je budována myšlenka aditivní triády na 1. stupni ZŠ. V empirické části autorka připraví experimenty, které odhalí různé porozumění tranformaci úlohy, např.
a + ___ = c implikuje b = c – a. Autorka provede experimenty, ty následně zprotokoluje a použije metody kvalitativní analýzy myšlenkových procesů žáka. |
References |
HEJNÝ, Milan. Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-776-2
učebnice matematiky pro 1. stupeň sborníky z konferencí |
Preliminary scope of work |
1. studium odborné literatury a učebnic
2. příprava a realizace experimentů, zpracování experimentů 3. analýza myšlenkových procesů žáků při realizaci transformace úlohy, kde žáci pracují s aditivní triádou 4. evidence jevů charakterizujicí myšlenkové procesy žáků 5. metodická doporučení pro práci se žákem |
Preliminary scope of work in English |
1. Study of literature and textbooks
2. Preparation and implementation of experiments, processing experiments 3. Analysis of pupils´ thinking processes during transformation of task with the idea of additive triad 4. Evidence of phenomena characterising pupils´ thinking processes 5. Methodological recommendations for working with pupils |