Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 384)
Thesis details
   Login via CAS
Myšlenka aditivní triády na 1. stupni ZŠ
Thesis title in Czech: Myšlenka aditivní triády na 1. stupni ZŠ
Thesis title in English: The idea of additive triad in primary school
Key words: aditivní triáda, aditivní operace, inverzní operace, komutativní zákon, Abaku, didaktické prostředí, kognitivní jevy
English key words: additive triad, additive operations, inverse operations, commutative law, Abaku, didactic environment, cognitive phenomena
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Supervisor: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 13.02.2017
Date of assignment: 02.03.2017
Date and time of defence: 23.05.2018 09:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R302, 302, Knihovna KMDM, 3. patro, vpravo
Date of electronic submission:20.04.2018
Date of proceeded defence: 23.05.2018
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: prof. RNDr. Milan Hejný, CSc.
 
 
 
Guidelines
V teoretické části autorka samostatně provede rešerši odborné literatury, která se vztahuje k myšlence aditivní triády. Prostuduje učebnice matematiky s ohledem, jak je budována myšlenka aditivní triády na 1. stupni ZŠ. V empirické části autorka připraví experimenty, které odhalí různé porozumění tranformaci úlohy, např.
a + ___ = c implikuje b = c – a. Autorka provede experimenty, ty následně zprotokoluje a použije metody kvalitativní analýzy myšlenkových procesů žáka.

References
HEJNÝ, Milan. Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-776-2
učebnice matematiky pro 1. stupeň
sborníky z konferencí
Preliminary scope of work
1. studium odborné literatury a učebnic
2. příprava a realizace experimentů, zpracování experimentů
3. analýza myšlenkových procesů žáků při realizaci transformace úlohy, kde žáci pracují s aditivní triádou
4. evidence jevů charakterizujicí myšlenkové procesy žáků
5. metodická doporučení pro práci se žákem
Preliminary scope of work in English
1. Study of literature and textbooks
2. Preparation and implementation of experiments, processing experiments
3. Analysis of pupils´ thinking processes during transformation of task with the idea of additive triad
4. Evidence of phenomena characterising pupils´ thinking processes
5. Methodological recommendations for working with pupils
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html