Your browser does not support JavaScript, or its support is disabled. Some features may not be available.
Analýza učebnic z hlediska interpretace globálních témat
Thesis title in Czech:
Analýza učebnic z hlediska interpretace globálních témat
Thesis title in English:
Analysis of textbooks in terms of interpretation of global issues
Key words:
hodnocení učebnic, globální problémy, geografické vzdělávání, globalizace, globální myšlení
English key words:
textbook evaluation, global issues, geographical education, globalization, global thinking
Academic year of topic announcement:
2016/2017
Thesis type:
diploma thesis
Thesis language:
čeština
Department:
Department of Social Geography and Regional Development (31-340)
Supervisor:
RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D.
Author:
hidden - assigned by the advisor
Date of registration:
08.12.2016
Date of assignment:
14.12.2016
Date of electronic submission: 10.01.2017
Date of proceeded defence:
08.02.2017
Opponents:
doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D.
Preliminary scope of work
Cílem práce je provést analýzu zeměpisných učebnic pro střední školy z hlediska interpretace globálních témat. Zjištěné sémantické jednotky, které se týkají globálních témat, budou tříděny do skupin podle přístupu k problematice (národní, humanistická a globální pohled).