Sociokulturní znevýhodnění v základním vzdělávání - případové studie
Thesis title in Czech: | Sociokulturní znevýhodnění v základním vzdělávání - případové studie |
---|---|
Thesis title in English: | Sociocultural handicap in elementary education - case studies |
Key words: | sociokulturní znevýhodnění|rodina|školní prostředí|socializace|kvalitativní výzkum|dítě se speciálními potřebami |
English key words: | socio-cultural handicap|family|school enviroment|socialization|qualitative research|child with special needs |
Academic year of topic announcement: | 2016/2017 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 18.11.2016 |
Date of assignment: | 18.11.2016 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 28.06.2018 |
Date and time of defence: | 05.09.2018 10:00 |
Date of electronic submission: | 05.08.2018 |
Date of proceeded defence: | 05.09.2018 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Guidelines |
V kontextu inkluzivního vzdělávání se jeví jako důležité věnovat zvýšenou výchovně vzdělávací péči dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí. Zejména u dětí z tohoto prostředí se ukazuje, že sociální kontext je příčinou jejich obtížného začleňování do vrstevnické skupiny, ale i obtížného zvládání vzdělávacích nároků. Cílem bakalářské práce bude tedy reflektovat poznatky z toho prostředí. V teoretické části bude popsán vliv sociálního prostředí na utváření osobnosti - proces socializace na obecné rovině, následně bude věnována pozornost socializaci sekundární a poruchám socializace. Praktická část bude prezentací kvalitativního výzkumu – několika případových studií (kazuistik) dětí (sociálně znevýhodněných )navštěvujících základní školu. Metodou sběru dat budou hloubkové rozhovory s dětmi, rodiči a učiteli a analýza dostupných dokumentů. |
References |
Havlík, R. a Koťa, J.: Sociologie výchovy a školy Helus, Z.: Psychologické otázky socializace osobnosti Helus, Z.: Sociální psychologie pro pedagogy Smékal, V.: Pozvání do psychologie osobnosti Katrňák, T.: Odsouzeni k manuální práci Jedlička, R.: Poruchy socializace u dětí a dospívajících Jedlička, R.: Výchovné problémy žáků z pohledu hlubinné psychologie Vágnerová, M.: Psychopatologie pro pomáhající profese. Švaříček, Šeďová a kol.: Kvalitativní výzkum |