Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Sociokulturní znevýhodnění v základním vzdělávání - případové studie
Thesis title in Czech: Sociokulturní znevýhodnění v základním vzdělávání - případové studie
Thesis title in English: Sociocultural handicap in elementary education - case studies
Key words: sociokulturní znevýhodnění|rodina|školní prostředí|socializace|kvalitativní výzkum|dítě se speciálními potřebami
English key words: socio-cultural handicap|family|school enviroment|socialization|qualitative research|child with special needs
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 18.11.2016
Date of assignment: 18.11.2016
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 28.06.2018
Date and time of defence: 05.09.2018 10:00
Date of electronic submission:05.08.2018
Date of proceeded defence: 05.09.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Guidelines
V kontextu inkluzivního vzdělávání se jeví jako důležité věnovat zvýšenou výchovně
vzdělávací péči dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí. Zejména u dětí
z tohoto prostředí se ukazuje, že sociální kontext je příčinou jejich obtížného
začleňování do vrstevnické skupiny, ale i obtížného zvládání vzdělávacích nároků.
Cílem bakalářské práce bude tedy reflektovat poznatky z toho prostředí.
V teoretické části bude popsán vliv sociálního prostředí na utváření osobnosti -
proces socializace na obecné rovině, následně bude věnována pozornost
socializaci sekundární a poruchám socializace.
Praktická část bude prezentací kvalitativního výzkumu – několika případových studií
(kazuistik) dětí (sociálně znevýhodněných )navštěvujících základní školu. Metodou
sběru dat budou hloubkové rozhovory s dětmi, rodiči a učiteli a analýza dostupných
dokumentů.
References
Havlík, R. a Koťa, J.: Sociologie výchovy a školy
Helus, Z.: Psychologické otázky socializace osobnosti
Helus, Z.: Sociální psychologie pro pedagogy
Smékal, V.: Pozvání do psychologie osobnosti
Katrňák, T.: Odsouzeni k manuální práci
Jedlička, R.: Poruchy socializace u dětí a dospívajících
Jedlička, R.: Výchovné problémy žáků z pohledu hlubinné psychologie
Vágnerová, M.: Psychopatologie pro pomáhající profese.
Švaříček, Šeďová a kol.: Kvalitativní výzkum
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html