Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Indikace miskoncepcí žáků v přírodovědných předmětech
Thesis title in Czech: Indikace miskoncepcí žáků v přírodovědných předmětech
Thesis title in English: Indication of pupils´ misconceptions in science
Key words: indikátory, žákovské miskoncepce, přírodovědné předměty
English key words: indicators, pupils´misconceptions, science
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Biology Education (31-180)
Supervisor: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 21.10.2016
Date of assignment: 24.10.2016
Date of electronic submission:02.01.2019
Date of proceeded defence: 07.02.2019
Opponents: Mgr. Karolína Kotvaltová Sezemská, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Diplomová práce se bude zabývat miskoncepcemi, které si žáci vytvářejí v přírodovědných předmětech a jejich setrváním či vymizením poté, co absolvují výklad dané látky. Student na základě literární rešerše vytipuje miskoncepce v oboru jeho zájmu. Tyto vybrané miskoncepce zpracuje do podoby didaktického testu, aby ověřil jejich existenci u žáků. Po výkladu aplikuje další didaktický test, který ověří, zda miskoncepce u žáků přetrvali, či nikoli.
Preliminary scope of work in English
The thesis deals with pupils´ misconceptions in science and their persistence after the teachers´ instructions. Based on the literature review a student will select the common misconceptions in the particular theme. The selected misconceptions will be a core of a didactic test. The didactic test will the student apply before and after the teachers instructions to reveal the changes in pupils’ misconceptions.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html