Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Teaching English Through English: Giving Instructions at A1-A2 level students
Thesis title in Czech: Vyučování angličtiny skrze angličtinu: Zadávání instrukcí v hodinách u žáků na úrovni A1-A2
Thesis title in English: Teaching English Through English: Giving Instructions at A1-A2 level students
Key words: Osvojování jazyka, comprehensible input – srozumitelný jazykový vstup, jazyk instrukcí, porozumění studenty, učební styly, gesta, akční výzkum, instrukce
English key words: Language acquisition, comprehensible input, language of instruction, students’ comprehension, learning styles, gestures, action research, instructions
Academic year of topic announcement: 2016/2017
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: angličtina
Department: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Supervisor: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 12.10.2016
Date of assignment: 12.10.2016
Date and time of defence: 01.06.2018 09:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R107, 107, didaktická učebna, 1. patro, vpravo
Date of electronic submission:10.04.2018
Date of proceeded defence: 01.06.2018
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce Vyučování angličtiny skrze angličtinu: Zadávání instrukcí v hodinách si bude klást za cíl představit zásady instruování v hodinách a jejich praktické použití. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popíše obecná pravidla zadávání instrukcí a také se zaměří na to, jak jazyk instrukcí přizpůsobit jazykové úrovni žáků na 2.stupni základní školy. Praktická část bude obsahovat akční výzkum. Autorka vytvoří pět vyučovacích plánů, odučí je na základě výše uvedených principů a bude své hodiny reflektovat. Cílem praktické části bude autorčino zdokonalení se v zadávání instrukcí.
References
BROWN, H. (2001). Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. White Plains, NY: Longman.
GAVORA, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
HARMER, J. (1991). The Practice of English Language Teaching. London: Longman.
HARMER, J. (1998). How to Teach English. London: Longman.
McNIFF, J., WHITEHEAD, J. (2008). All you need to know about action research. London: Sage.
SCRIVENER, J. (2011). Learning Teaching. Oxford: Macmillan.
WALLACE, M.J. (1998). Action Research for Language Teachers. Cambridge: CUP.
Preliminary scope of work
Úvod
Teoretická část
1 Role instrukcí ve výuce anglického jazyka
1.1 Verbální a neverbální instrukce
2 Všeobecná pravidla pro zadávání instrukcí
2.1 Využití českého jazyka při zadávání instrukcí
2.2 Využití anglického jazyka při zadávání instrukcí
2.2.1 Modifikace sdělení
2.2.2 Aspekty modifikovaného jazyka
3 Kontrola porozumění instrukcím
3.1 Otázky kontrolující porozumění instrukcí
3.2 Elicitace instrukcí
Praktická část
4 Akční výzkum
4.1 Cíle akčního výzkumu
5 Sběr dat
5.1 Pozorovací arch pro učitele
5.2 Dotazník pro studenty
6 Fáze akčního výzkumu
6.1 Identifikace problému
6.2 Hypotézy
6.3 Intervenční plán
6.4 Výsledek
6.5 Zhodnocení
Závěr
Preliminary scope of work in English
Introduction
Theoretical Part
1 The Role of Giving Instructions
1.1 Verbal and Non-verbal Instructions
2 General Rules on Giving Instructions
2.1 The Use of Czech in Giving Instructions
2.2 The Use of English in Giving Instructions
2.2.1 Input Modification
2.2.2 Aspects of Modified Language
3 Checking Instruction Understanding
3.1 Concept Checking Questions
3.2 Eliciting Instructions
Practical Part
4 Action Research
4.1 Aims of Action Research
5 The Data Collection
5.1 In-lesson Teacher Observation
5.2 Post-lesson Student Questionnaire
6 Stages in Action Research
6.1 Problem Identification
6.2 Hypothesis
6.3 Intervention Plan
6.4 Outcome
6.5 Evaluation
Conclusion
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html