Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Analýza marketingové komunikace Dvorak Sec Contemporary Gallery
Thesis title in Czech: Analýza marketingové komunikace Dvorak Sec Contemporary Gallery
Thesis title in English: Analysis of marketing communication of Dvorak Sec Contemporary Gallery
Key words: art marketing, DSC Gallery, Dvorak Sec Contemporary, soukromá galerie, marketingová komunikace, public relations
English key words: art marketing, DSC Gallery, Dvorak Sec Contemporary, private gallery, marketing communication, public relations
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Supervisor: PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 23.06.2016
Date of assignment: 23.06.2016
Date and time of defence: 20.06.2017 08:00
Venue of defence: Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H110, Hollar - místn. č. 110
Date of electronic submission:19.05.2017
Date of proceeded defence: 20.06.2017
Opponents: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
 
 
 
URKUND check:
References
BOORSMA, Miranda. A STRATEGIC LOGIC FOR ARTS MARKETING. International Journal of Cultural Policy [online]. 2006, 12(1), 73–92 [cit. 2017-05-18]. DOI: 10.1080/10286630600613333. ISSN 10286632. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10286630600613333

DEVITO, Joseph A. Základy mezilidské komunikace: 6. vydání. Přeložil Jiří REZEK. Praha: Grada, 2008. Expert (Grada). ISBN 9788024720180.

FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3432-0.

HALADA, Jan, ed. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015, 118 s. ISBN 9788024630755.

HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996. ISBN 8085943077.

HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2015, 256 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-5022-4.
BELTING, Hans. Das Ende der Kunstgeschichte?: eine Revision nach zehn Jahren. München: C.H. Beck, 1995. ISBN 9783406385438.

HILL, Elizabeth, Catherine O'SULLIVAN a Terry O'SULLIVAN. Creative arts marketing. 2. ed. London: Routledge, 2011. ISBN 9780750657372.

JOHNOVÁ, Radka. Marketing umění a kulturního dědictví. Pro magisterské navazující studium oboru Arts Management. CD a brožura. Praha: Oeconomica, 2007, ISBN 978-80- 245-1291-4.

JOHNOVÁ, Radka. Marketing umění a kulturního dědictví: pro magisterské navazující studium oboru Arts management v distanční formě 3MG491 [online]. Praha: Oeconomica, 2007 [cit. 2017-05-18]. ISBN 9788024512914.

KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 9788024735412.

KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005. Expert (Grada). ISBN 8024711044.

KITCHEN, Philip J. a Patrick de PELSMACKER. Integrated marketing communications: a primer. New York: Routledge, 2004. ISBN 9780415314206.

KOTLER, Philip. a Joanne. SCHEFF. Standing room only: strategies for marketing the performing arts. Boston, Mass.: Harvard Business School Press, c1997. ISBN 0875847374.

MEYER, Jörn-Axel a Ralf EVEN. Marketing and the Fine Arts – Inventory of a Controversial Relationship. Journal of Cultural Economics [online]. 22(4), 271-283 [cit. 2016-05-10]. DOI: 10.1023/A:1007483732603. ISSN 08852545. Dostupné z: http://link.springer.com/10.1023/A:1007483732603

SMOLÍKOVÁ, Marta, ed. Management umění. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2008. ISBN 978-80-86863-24-5.
NEIL G. KOTLER, Philip KOTLER a WENDY I. KOTLER. Museum marketing and strategy designing missions, building audiences, generating revenue and resources. 2nd ed. San Francisco, CA: Jossey-Bass, 2008. ISBN 9780470370391.

RENTSCHLER, Ruth. Museum and Performing Arts Marketing: The Age of Discovery. The Journal of Arts Management, Law, and Society [online]. 2002, 32(1), 7-14 [cit. 2017-05-18]. DOI: 10.1080/10632920209597330. ISSN 10632921. Dostupné z: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10632920209597330
Preliminary scope of work
Cílem této práce je analyzovat komunikační a marketingovou strategii DSC Gallery se zaměřením na její komunikační aktivity. První část je věnována teorii a popisu dílčích prvků oblasti marketingu kultury. Druhá část práce se zabývá samotnou případovou studií a analýzou marketingové komunikace vybrané instituce a jejími silnými a slabými stránkami. V závěrečné části autorka podává vlastní komunikační doporučení a shrnuje nabyté poznatky.
Preliminary scope of work in English
The aim of this work is to analyze the communication and marketing strategy of DSC Gallery focusing on its communication activities. The first part is devoted to the theory and description of sub-elements of the field of cultural marketing. The second part of the thesis deals with the case study and analysis of the marketing communication of selected institution and its strengths and weaknesses. In the final part, the author presents his own communication recommendations and summarizes her findings.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html