Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Psychosomatika a její výchovné a sociálně pedagogické aspekty
Thesis title in Czech: Psychosomatika a její výchovné a sociálně pedagogické aspekty
Thesis title in English: The Psychosomatics and it´s educational and socially pedagogical aspects
Key words: Pedagogika, psychosomatika, stresové situace
English key words: The Pedagogy, the psychosomatics, the stress situations
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: PhDr. Karolína Burešová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 08.04.2016
Date of assignment: 08.04.2016
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 02.06.2016
Date and time of defence: 13.09.2017 00:00
Date of electronic submission:11.07.2017
Date of proceeded defence: 13.09.2017
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Kristýna Krejčová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tato diplomová práce se bude zabývat tématem psychosomatiky ve školním prostředí. Budou v ní zahrnuty okruhy témat jako vliv školního prostředí na psychosomatiku žáků, vliv stresových situací na psychosomatiku žáků apod. V práci se vyskytnou také názory a zkušenosti odborníků na dané téma a v neposlední řadě bude součástí práce výzkum.

This diploma thesis analyses the theme of psychosomatics in the school environment. The themes which will be included are for example the influence of the school environment on the psychosomatics of students, the influence of the stress situations on the psychosomatics of students, etc. The thesis also contains opinions and experience of the experts and research as well.
References
DANZER, Gerhard. Psychosomatika: celostný pohled na zdraví těla i duše. Vyd. 2. Překlad Renata Höllgeová. Praha: Portál, 2010. Spektrum (Portál). ISBN 978-80-7367-718-3
KUČÍREK, Jiří. Psychosomatika a děti. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2006. ISBN 80-86991-80-6
PLUMMER, Deborah. Učíme děti zvládat úzkost, obavy a stres: cvičení pro mladší školní věk. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0377-3
PONĚŠICKÝ, Jan. Psychosomatika pro lékaře, psychoterapeuty i laiky: souvislosti mezi zvládáním životních problémů, tělesným zdravím a nemocí. 2., dopl. vyd. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-804-7.
TRESS, Wolfgang, Johannes KRUSSE a Jürgen OTT. Základní psychosomatická péče. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-309-3
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html