Konstrukce obrazu mužů a žen v lifestylových magazínech na internetu
Thesis title in Czech: | Konstrukce obrazu mužů a žen v lifestylových magazínech na internetu |
---|---|
Thesis title in English: | Men and Women Image Construction in Lifestyle Magazines on the Internet |
Key words: | lifestyle|zobrazení ženy a muže|stereotypy|fotografie|obraz|Instagram|online magazíny|vizuální analýza|sémiotická analýza |
English key words: | lifestyle|image of woman and man|stereotypes|photography|image|Instagram|online magazines|visual analysis|semiotic analysis |
Academic year of topic announcement: | 2015/2016 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM) |
Supervisor: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 05.02.2016 |
Date of assignment: | 05.02.2016 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 10.02.2016 |
Date and time of defence: | 12.09.2018 09:00 |
Date of electronic submission: | 01.08.2018 |
Date of proceeded defence: | 12.09.2018 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Dita Malečková, Ph.D. |
Advisors: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Guidelines |
Diplomová práce bude zkoumat prostřednictvím vizuální analýzy fotografie žen a mužů, které publikují on-line lifestylové magazíny na svých stránkách a sociálních sítích. Cílem této práce je zjistit, zda a jak se používané fotografie na obou těchto platformách liší. Dále bude analyzovat, jaké stereotypy v zobrazování mužů a žen na zmíněných platformách existují, reprezentační procesy, role a imaginární vztah aktérů fotografií k jejich příjemcům. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
GILLIAN ROSE. Visual Methodologies: An Introduction to Researching with Visual Materials. Vyd. 3. London: Sage Publications Ltd, 2011, 408 s. ISBN 085702888x. KRESS, Gunther R a Theo VAN LEEUWEN. Reading images: the grammar of visual design. Vyd. 2. London: Routledge, 2006, 291 s. ISBN 0203619722. EDITED BY MARTIN LISTER. The photographic image in digital culture. Vyd. 2. London: Routledge, 2013, 232 s. ISBN 0415535298. ROSS, Susan Dente a Paul Martin LESTER. Images that injure: pictorial stereotypes in the media. Vyd. 3. Santa Barbara, Calif.: Praeger, 2011, 460 s. ISBN 0313378924. STOCCHETTI, Matteo a Karin KUKKONEN. Images in use. Vyd. 1. Philadelphia: John Benjamins Pub. Co., 2011, 298 s. ISBN 9789027206350. TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 9788073676834. VAN LEEUWEN, Theo (ed.) a Carey JEWITT (ed.). Handbook of visual analysis. Vyd. 1. London: SAGE Publications, 2001, 210 s. ISBN 0761964770. |