Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Specifika a rozdíly v práci s dětmi v mateřské škole a dětské skupině
Thesis title in Czech: Specifika a rozdíly v práci s dětmi v mateřské škole a dětské skupině
Thesis title in English: Specifics and differences between working with children at a nursery school versus a children´s group
Key words: raná péče, předškolní výchova, předškolní vzdělávání, dítě předškolního věku, mateřská škola, dětská skupina, učitelky v mateřských školách, pracovníci v dětských skupinách, rodiče
English key words: early care, preschool upbringing, preschool education, preschool child, nursery school, children´s group, preschool teachers, workers in children´s group, parents
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Supervisor: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 11.01.2016
Date of assignment: 11.01.2016
Date and time of defence: 08.09.2016 08:30
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Date of electronic submission:15.07.2016
Date of proceeded defence: 08.09.2016
Course: Diploma Thesis (OSZD004MS)
Opponents: doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc.
 
 
 
Guidelines
Tato bakalářská práce má za cíl porovnat práci s dětmi ve vybraných dětských skupinách spadajících pod Ministerstvo práce a sociálních věcí oproti práci s dětmi v mateřských školách, které spadají pod MŠMT. Zaměří se na přístup k dětem, denní program, vzdělávací plány, vzdělání a osobnosti pracovníků dětských skupin, kteří vykonávají přímou práci s dětmi. A rovněž na výhody, nevýhody, rizika a příležitosti dětských herních skupin.

References
BAĎURÍKOVÁ, ZUZANA. Inštitucionálna výchova a vzdelavanie detí od narodenia do troch rokov v európskom kontexte. Predškolská výchova. 2010/2011, roč. 65(č. 3), 1-12.
GAVORA,P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.
HAŠKOVÁ, H., SAXONGER, S. MUDRÁK J. Péče o nejmenší boření mýtů. Praha : Slon 2012.
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha : Portál 2009
KOLÁŘOVÁ, J. Klíč k jeslím. Praha : Gender Studies 2007.
KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha : Grada, 2005.
KUCHAŘOVÁ, V. Péče o děti předškolního a raného školního věku. Praha: VÚPSV, 2009.
MATĚJČEK, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992.
MATĚJČEK, Z. Mýtus prvních tří let. Československá psychologie. 2002, roč. 46(č. 4), 347-357.
PRŮCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě. Praha: Portál, 1999.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha : VÚP 2004.
STROUHAL, M. Teorie výchovy. Praha : Grada 2013.
ŠULOVÁ L. Raný psychický vývoj dítěte. Praha: Karolinum, 2010.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha : Portál 2000.
Preliminary scope of work
Cílem bakalářské práce „Specifika a rozdíly v práci s dětmi v mateřské škole a dětské skupině“ je poskytnout obraz péče, výchovy a vzdělávání dětí v dětských skupinách a porovnat jej s modelem mateřských škol, a to vzhledem k péči o děti, uspokojování potřeb rodičů a role pečujících osob.
Preliminary scope of work in English
The aim of the bachelor thesis“ Specifics and differences between working with children at a nursery school versus a children´s group" is to provide image of care, upbringing and education of children in children‘s groups and to contrast it with the numery school model with respect to child care, and fulfilling the needs of parents and the roles of other persons responsible for the upbringing.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html