Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Mentoring v mateřské škole jako cesta k učící se organizaci
Thesis title in Czech: Mentoring v mateřské škole jako cesta k učící se organizaci
Thesis title in English: Mentoring in the Nursery School as a Way to the Learning Organization
Key words: mentoring, mentor, mentee, učící se organizace, komunikace, spolupráce
English key words: mentoring, mentor, mentee, learning organization, communication, cooperation
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Supervisor: PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 31.08.2015
Date of assignment: 18.11.2015
Date and time of defence: 19.05.2016 12:30
Venue of defence: Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna
Date of electronic submission:13.04.2016
Date of proceeded defence: 19.05.2016
Course: Diploma Thesis (OSZD005MN)
Opponents: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je vypracovat modelový příklad pro efektivní využívání interního mentoringu na mateřských školách, jako možného nástroje vedoucího k učící se organizaci.

Osnova:
1. Vymezení mentoringu
1.1 Cíle a význam mentoringu ve školství
1.2 Druhy mentoringu ve školství
1.3 Fáze mentoringu
1.4 Mentoring v profesní kariéře učitele
1.5 Mentoring v průběhu pedagogické praxe
1.6 Mentoring v projektech
2. Výzkumná část
References
BARTÁK, Jan. Jak vzdělávat dospělé. 1. vyd. Praha: Alfa Nakladatelství, 2008. Management studium (Alfa Nakladatelství). ISBN 978-80-87197-12-7.
BRUMOVSKÁ, Tereza a Gabriela MÁLKOVÁ. Mentoring: výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-772-5.
LAZAROVÁ, Bohumíra. Pozdní sběr: o práci zkušených učitelů. 1. vyd. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-206-2.
PETRÁŠOVÁ, Marta Anna, Ilona PRAUSOVÁ a Zdeněk ŠTĚPÁNEK. Mentorink: forma podpory nové generace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0625-5.
PÍŠOVÁ, Michaela a Karolina DUSCHINSKÁ. Mentoring v učitelství: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. [2. vyd.]. V Praze: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-7290-589-
SYSLOVÁ, Zora (ed.). Rozvoj profesních a mentorských dovedností učitelů mateřských škol. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7881-
ŠNEBERGER, Václav. Co je mentoring a jeho zavádění ve škole: příručka. Vyd. 1. Ostrava: Repronis, 2012. ISBN 978-80-7329-331-4.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html