Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
In-store marketingová komunikace v místě prodeje orientovaná na děti v maloobchodním řetězci Albert
Thesis title in Czech: In-store marketingová komunikace v místě prodeje orientovaná na děti v maloobchodním řetězci Albert
Thesis title in English: The in-store marketing communication focused on children applied to a retail chain store Albert
Key words: Dětský marketing, in-store marketingová komunikace, impulzivní nakupování, POP marketingová komunikace, marketing potravin, efektivita in-store marketingu, etika, Albert
English key words: Children marketing, in-store marketing communication, impulsive buying, POP marketing communication, food marketing, effectivness of in-store marketing, ethics, Albert
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Supervisor: Daniel Jesenský
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 22.06.2015
Date of assignment: 22.06.2015
Date and time of defence: 13.06.2016 08:00
Venue of defence: Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H012, 12, Hollar - místn. č. 012
Date of electronic submission:12.05.2016
Date of proceeded defence: 13.06.2016
Opponents: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
 
 
 
URKUND check:
Preliminary scope of work
Tématem bakalářské práce je in-store marketingová komunikace v prodejnách Albert zaměřená na děti. První kapitola se zabývá in-store marketingovou komunikací v místě prodeje obecně – definicí pojmů a identifikací jejích největších přínosů pro obchodníka. Dále je vymezena role dítěte v marketingu, základní charakteristika dětí jako cílové skupiny a důleţitost komunikace v místě prodeje pro obchodníka ve vztahu k dětem. Následně jsou uvedeny některé etické otázky, které s tématem dětského marketingu souvisejí. V další kapitole jsou sestaveny okruhy pravidel a zásad vyplývající z teoretických zdrojů pro dosaţení maximální efektivity komunikace v místě prodeje orientované na děti. V praktické části jsou popsány in-store aktivity vybraných poboček Albert dle sestavených zásad a v diskuzi s teoretickými modely ideální praxe jsou navrţeny oblasti s dalším rozvojovým potenciálem vč. konkrétních praktických návrhů.
Preliminary scope of work in English
Subject of this bachelor thesis is the in-store marketing communication targeted at children in the retail stores Albert. First chapter focuses on the in-store marketing in general, offers the definitions and identifies it‘s main benefits for the retailer. Next the role of the children for marketing communications, insights to this target group and importance of the in-store communication aimed at youth for the retailer are described. Then some ethical concerns of children marketing are mentioned. Arising from the theories in the literature few rules and principles for the maximal effectiveness of children in-store marketing were compiled. The empirical part is based on the analysis
of the selected retail stores Albert and their in-store communication targeted at children compared to the theoretical principles for effectiveness. Finally the areas with development potential are named and some specific development projects for the retailer are suggested.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html